“L’ESPASA DEL REI ARTÚS”

Al taller de català vam fer la dramatització de l’obra “L’espasa del rei Artús”. El seu argument gira al voltant dels primers anys del protagonista, fins que és anomenat rei.

Primer vam llegir el llibret entre tots. Cadascú va pensar quin paper volia fer i es va realitzar un sorteig. Vam començar a estudiar el text i vam iniciar els assajos.

Poc a poc, amb imaginació i col·laboració entre les dues classes, vam pintar els decorats i preparar el vestuari.

Finalment, va arribar el dia de l’estrena davant els nostres fillols de lectura. Ens va encantar respondre totes les preguntes que ens van fer els nens i nenes de 2n i els vam animar a repetir la nostra experiència en un futur.

Tot va sortir rodó!

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èA from Escola Proa on Vimeo.

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èB from Escola Proa on Vimeo.

ANIMACIÓ A LA LECTURA A 4t

Aquest curs els alumnes de 4t han realitzat una activitat d’animació a la lectura, a partir de dos àlbums il•lustrats anomenats “La nena que odiava els llibres” i “Els fantàstics llibres voladors del Sr.Morris Lessmore”!
Tot va ser molt màgic, començant per l’aparició de dos llibres il•lustrats preciosos, que els Reis Mags, el Tió o el Pare Noel van decidir fer arribar als nostres alumnes durant el Nadal. Per tant, vam aprofitar aquesta bonica casualitat i vam deduir que per alguna raó havien arribat a les nostres mans; vam decidir treure el màxim profit possible!
Vam treballar en dos grups, segons el llibre que teníem. L’inici va ser molt interessant, havíem d’observar i reflexionar sobre la part externa del llibre (les imatges de la portada, el títol…).Vam formular algunes hipòtesis abans de començar la lectura, ja que les imatges d’aquests àlbums parlen per si soles.
Tot seguit, vam gaudir d’una sessió introductòria en la que ens vam dedicar a parlar del text “Raons per no parar de llegir” i a redactar raons personals per les quals ens agrada llegir.
Després vam deixar uns dies per tal que tots poguéssim gaudir de la lectura i compartir-la amb la família!
Un cop finalitzada, vam tenir una primera posada en comú de les respectives històries i vam visualitzar unes animacions que ens van acabar de captivar: “The girl who hated books” i “The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore”.
Però no podíem quedar indiferents davant d’aquestes dues fantàstiques històries, per tant vam decidir-nos a crear dues pàgines més del nostre llibre.
A continuació podreu veure la increïble feina que han fet aquest joves escriptors i il•lustradors!
Aquesta feina excepcional va ser fruit de l’esforç i la il•lusió que van posar en tot moment! N’estem molt orgullosos!!

Finalment, vam gaudir moltíssim de la conversa literària que va dinamitzar l’Àlex Gimeno. Va ser una estona molt agradable on vam poder reflexionar i compartir sensacions, emocions, interessos, sorpreses… de la lectura que tots havíem compartit! Moltes gràcies, Àlex! Un plaer treballar plegats!
Poc després, vam decidir que compartiríem amb els nostres fillols lectors el llibre de “La nena que odiava els llibres”. I per si fos poc, els vam preparar una petita sorpresa… Vam regalar-los un punt de llibre ben divertit, per animar-los també en el món de la lectura i ajudar-los a entendre la lectura com quelcom ben interessant i divertit! Aquest va ser un treball interdisciplinar, ja que vam comptar amb l’ajuda de la Sandra dins l’àrea de Plàstica.

Aquesta experiència ens ha permès mirar-nos la lectura des de les emocions, des del record, des dels sentiments… A partir d’aleshores, hem iniciat una línia del temps dels llibres que anem llegint, així ens quedarà un bon record de les nostres lectures.
I és que… “un llibre mai s’acaba de llegir fins que no es comparteix i es parla d’ell!”
Volem agrair tota l’ajuda que ens han ofert l’Àlex Gimeno, la Mercè Martín i la Sandra Martínez. Així com la implicació i la il•lusió dels protagonistes d’aquesta fantàstica experiència i de les seves famílies!!