1r: TALLER : EL CICLE DE L’AIGUA

Els de 1r estem treballant el cicle de l’aigua.

Per això han vingut a fer-nos un taller per entendre millor com funciona aquest cicle.

Hem vist que quan el sol escalfa l’aigua del mar i s’evapora, la sal no s’evapora, per això l’aigua

de la pluja no és salada. Perdemostrar-ho la monitora ha posat aigua salada en una cullera i l’ha

escalfat i hem pogut veure que la sal s’ha quedat a la cullera.

aigua 7         aigua 1

Després uns quants de nosaltres hem fet d’elements del cicle : de mar, de sol, de núvols, de

pluja, de gel, la muntanya, el riu …….i hem vist com l’aigua del mar ha tornat al mar.

aigua 4  aigua 9      aigua 6                      aigua 8

Per acabar alguns nens i nenes han explicat què  podem fer per estalviar aigua i fer-ne un bon

ús .

6è: Sortida a la Colònia Vidal

Els alumnes de sisè hem fet una visita a la Colònia Vidal de Puig-reig.

col 4      col 2

Hem pogut veure com era la vida dels treballadors d’una colònia tèxtil, les seves cases i la fàbrica. També hem vist grans màquines de vapor, el procés que feia el cotó des de la seva arribada a la fàbrica, en forma de bales, fins a acabar als telers on es feia el teixit.

col 3      col 1

col5

6è: Conferència sobre el canvi climàtic

canvi 1

Els alumnes de sisè hem tingut la sort de poder gaudir de la conferència de l’Olga Alcaraz, mare d’una alumna de sisè, sobre el canvi climàtic. L’Olga, que ens va fer una conferència molt interessant sobre el canvi climàtic, va formar part del grup de ponents a la “Cimera del Clima de París”.

Gràcies a les seves intervencions ara sabem què podem fer nosaltres per evitar que aquest canvi vagi en augment.

DILATACIÓ I CONTRACCIÓ . A 6è ens encanta fer experiments!

A classe de medi Natural hem comprovat com diferents cossos es dilaten o es contrauen segons s’escalfen o es refreden.

Hem plantejat tres situacions; una amb un gas, una altra amb un líquid i l’última, amb un sòlid.

Primer hem col·locat una ampolla amb un globus al broc en aigua calenta i s’ha inflat. Després l’hem posat en un bol d’aigua freda i el globus s’ha desinflat. Les molècules s’expandeixen i es contrauen segons la temperatura.

Per comprovar la dilatació i la contracció dels líquids hem posat aigua amb colorant dins una ampolla amb una canyeta i l’hem segellat amb plastilina. En submergir l’ampolla en aigua calenta, aquesta ha començat a pujar per la canyeta.

Per últim hem fet l’experiment amb un sòlid. Hem posat un paper de plata enganxat amb una pinça i li hem afegit calor. La nostra vista no ha apreciat cap canvi. Després li hem enganxat paper de seda i hem fet el mateix. El paper d’alumini s’ha començat a cargolar.

4 3Experiments2 2IMG_0125 (2) 1IMG_0124 (2) 5IMG_0127 (2)

CARNAVAL 2016

QUINA SETMANA MÉS BOJA!!!

DIMECRES, L’ESCOLA SEMBLAVA UNA ESCOLA BRESSOL AMB TANTES CRIATURES AMB XUMETS, BIBERONS ,PITETS……A MÉS, VAN VENIR LES AMBAIXADORES DEL CARNESTOLTES A INFORMAR-NOS DEL CARNAVAL D’AQUEST ANY. COM A NOVETAT, ENS VAN DIR QUE AQUEST ANY EL CARNESTOLTES DE BARCELONA SERIA UNA DOOONAAAA!!!

IMG_0366 IMG_0378 2 IMG_0372

DIJOUS, TOTS AMB PIJAMA A REBRE EL CARNESTOLTES I A LLEGIR EL PREGÓ.

MIREU I ESCOLTEU EL PREGÓ QUE HEM FET AQUEST ANY!!

DESPRÉS DE REBRE EL CARNESTOLTES VAM FER UNA FESTASSA!!

CARN 1 CARN 2 CARN 3

I A MÉS, VAM ESMORZAR ENTREPÀ DE TRUITA I TROSSETS DE BOTIFARRA D’OU QUE ESTAVA BONÍSSIMA.

IMG_0385 4IMG_0383

I AVUI DIVENDRES, ESTEM MOLT GUAPOS AMB ELS PENTINATS TAN DIVERTITS QUE PORTEM!! A LA TARDA ELS NENS I NENES DE CICLE INICIAL I MITJÀ FAREM UNES MÀSCARES PRECIOSES, JA ENS VEUREU QUAN SORTIM A LES 5…

GRÀCIES CARNESTOLTES PER LA DISBAUXA I GRESCA D’AQUESTS DIES I FINS L’ANY QUE VE!!

AMBAIXADORS AL CICLE INICIAL

IMG_03762  IMG_0366

Avui han vingut a veure’ns a l’escola els Ambaixadors del Carnestoltes.

IMG_0374

Aquest any, la novetat és que no tenim un Rei, sinó una Reina!

IMG_0378 2  IMG_0367

Ens han convidat a l’Arribo de la Reina Belluga, al centre cívic Cotxeres de Sants,

Dijous Gras cap a 2/4 de 7 de la tarda.

IMG_0373

La celebració del Carnaval es farà del 4 al 10 de febrer, en un munt d’indrets de la ciutat.

Hi esteu tots convidats!

DIA DE LA PAU

Divendres 29 de gener, els nens i les nenes de parvulari i cicle inicial vam celebrar el Dia de la Pau a l’escola.

IMG_0354

Vam sortir tots al pati i, els padrins de cinquè i sisè de la Primària, van aprofitar l’ocasió per saludar els seus fillols i asseure’s junts una bona estona.

IMG_0356  IMG_0357

IMG_0358    IMG_0355

Per començar l’acte, una representació de nens de sisè van llegir un petit manifest i, tot seguit, vam cantar

“Somnis d’infant”.

Tot desitjant-vos un feliç any ple de Pau, us deixem la pel.lícula de la nostra activitat.