DIVISIONS O REPARTIMENTS???

Els nens i nenes de tercer estem fent divisions!!!

Difícil? No!!! Si de repartir n’hem sabut sempre, oi? Tant li fa fer-ho amb botons, xapes… el que vulgueu.

Això sí, els grups que fem sempre hauran de tenir la mateixa quantitat.

També hem descobert que a vegades, fas grups i queden alguns element fora, és a dir que ens en sobren per tenir la mateixa quantitat.

Voleu ajudar-nos a practicar?

Com és una flor?

Els alumnes de 3r estem treballant el tema de les plantes.

Fins ara sempre havíem estudiat les parts més senzilles: arrels, tija i fulles. Però enguany hem aprofundit i hem volgut saber com és la flor per dins. Per això hem fet la dissecció d’un clavell.

Hem vist que els pètals estan subjectats pel calze i que dins hi guarden el pistil i els estams. Amb l’ajuda de la lupa hem pogut veure els òvuls.

També hem pogut observar que els lliris tenen els estams i el pistil molt més gran que els clavells. En el lliri es distingia molt bé l’antera dels estams i tot el pol·len que queia!

Ha estat xulíssim tot i que també és cert que hem hagut de ser molt curosos ja que l’interior de la flor és molt delicat.

EDUCAR PER ACOLLIR

Aquest dimarts, 9 de maig, els nens i nenes de 2n de la nostra escola hem anat al Centre Cívic de les Cotxeres de Sants a veure l’exposició “EDUCAR PER ACOLLIR”.

S’hi han exposat una mostra dels treballs que hem fet al llarg d’aquest curs sobre el suport a les persones refugiades. Els autors i autores d’aquests treballs són alumnes de les diferents escoles de la Xarxa educativa de Sants-Montjuïc.

Allà hem pogut escriure desitjos pels nens refugiats.

Ens ha agradat molt aquesta exposició!!!

BLOGS DEL PROJECTE D’HÀBITS SALUDABLES I NOVES TECNOLOGIES

Aquesta vegada el nostre projecte ha consistit en la creació d’un blog sobre hàbits saludables i l’ús de les tecnologies.

Hem fet un seguiment dels nostres hàbits diaris, aprofundint sobre alguns hàbits saludables que volem mantenir.

Ho hem acompanyat amb la investigació i el coneixement dels diferents aparells del cos humà , la relació que s’estableix entre ells i ho hem representat amb unes maquetes.

Us convidem a veure els nostres blogs tot desitjant que gaudiu molt del nostre treball!

5èA                                                       5èB

PROVES CANGUR

Un any més, els nens i les nenes de 5è i 6è hem participat amb molta energia a les proves Cangur: un joc concurs d’enigmes matemàtics, que organitza la “Societat Catalana de Matemàtiques”.

L’objectiu del concurs és el de difondre la cultura matemàtica i engrescar i motivar els nens i les nenes envers la ciència.

El Josep Maria i la Victòria han passat per les classes a agrair l’esforç de tots plegats i felicitar a tots els participants, especialment a aquells que han destacat dins del seu grup classe i /o han quedat classificats entre el 5% millor de totes les escoles participants de Catalunya.

5èA: Pau G, Oriol R, Andreu L, Arnau P i Laia C

5èB: Joel C, Xènia C

6èA: Jan G, Ingrid G

6èB: Héctor D, Ferran A, Xènia J

Colònies a Cicle Mitjà

Aquest any, els nens i nenes de Cicle Mitjà hem anat de colònies a La Farga del Montseny.

Dies abans de sortir, hem preparat unes medalles de colors amb el nostre nom que ens serviran per identificar a quin grup pertanyem. N’hi ha de 4 colors: blau, verd, vermell i groc.

Un cop a La Farga hem conegut els quatre tallers rotatius que farem aquests dies: Granja, Jocs tradicionals, Embotits i Natura.

Grup Blau:

Grup Vermell:

Grup Groc:

Grup Verd:

I aquí ens teniu, amb uns bons àpats per agafar força per seguir endavant amb tot el que queda de jornada.

Cada dia, en acabar els tallers disposem d’una estona lliure per jugar entre nosaltres a fer cabanes, partits de futbol, jocs lliures… cadascú de nosaltres escull allò que li agrada més.

També hem pogut celebrar alguns aniversaris!!!

A les nits hi ha hagut joc de nit i gran ballada per acomiadar les colònies.

Hem passat tres dies molt agradables malgrat que el temps no ens ha acompanyat gaire.

VISITA A MERCABARNA

Els de tercer hem anat a Mercabarna amb la campanya “5 al dia”.

Volíem aprendre moltes coses de les fruites i les hortalisses i ens ha impressionat d’allò més la immensitat de les instal·lacions.

“Mercabarna és una ciutat dins la nostra ciutat”.

Nosaltres només hem visitat el sector de la fruita i les hortalisses (3 sectors dels 7 que hi ha) i això no era ni una quarta part de tot Mercabarna. En una maqueta hem pogut observar la grandària del lloc on érem.

Hem descobert que el meló i la síndria són hortalisses però que ningú no ho diu perquè sempre els mengem com si fossin fruita.

Hem fet un taller de tastets i alguns sabors ens agradaven més que altres.

Ha estat una visita molt interessant i el Teo i el Juan Pablo ens han explicat un munt de coses.

Tots dos monitors eren molt divertits i a l’hora de dinar ens han fet riure de valent mentre ens convidaven amb una amanida, beguda i macedònia de postres!!!

Al final, un bon reciclatge.

Gràcies MERCABARNA!