EL PROJECTE DE L’EDAT MODERNA A 6è

Conèixer el nostre passat ens ajuda a entendre la nostra realitat.

L’Edat Moderna va ser una etapa de grans canvis: l’època dels descobriments, dels avenços científics,… Investigar què, qui, com, per què,…., és molt emocionant. Però no acaba aquí la nostra tasca; hem de pensar com fer-ne un recull del que anem aprenent per fer-ne difusió. Finalment vam decidir fer un còmic, un vídeo, un llibre, un mural, un vaixell expositor, un joc de preguntes i respostes i unes caixes que recullen els quatre àmbits treballats (descobriments, societat i economia, pensament i cultura i política)

Tota època està marcada per la influència de tots aquells personatges històrics que amb els seus actes van anar canviant i dissenyant el transcurs de la nostra història. És per això que des de l’àrea d’anglès i de plàstica vam voler donar veu a tots aquests personatges, i després de fer una recerca biogràfica de tots ells vam elaborar unes escenes recollides en aquesta pel·lícula.

Tiberi Romà

Aquesta setmana els alumnes de 5è hem fet una festeta per acabar el projecte de l’Edat Antiga. Hem fet un bon Tiberi Romà.

Li vam demanar a la Lourdes (coordinadora de l’espai del migdia) si ens podia fer un menú romà i de seguida hi va estar d’acord.

A la taula no hi han faltat les olives, el blat ni el raïm, aliments que sempre eren presents a les taules romanes.

El menú ha constat d’arròs i polenta, uns bons pollastres amb dàtils , pa sucat amb una mica de garum (concentrat de peix que només els més agoserats han tastat) i raïm , pomes o peres. Tot això ben regadet amb un bon most, el suc del raïm.

Entre tots hem parat la taula, ens hem posat les corones de llorer i hem gaudit de la bona cuina.

Per un dia, ens hem sentit com es deurien sentir els antics patricis.

Raid atlètic a 5è

Els alumnes de 5è hem anat al Raid atlètic de Barcelona. Moltes escoles de la ciutat ens hem reunit a l’entorn de l’Estadi Olímpic Lluís Companys per disputar una sèrie de proves .

Hem començat amb un bon escalfament, hem fet curses de cadires de rodes, una cursa de poc més d’1 Km que ens ha permès córrer per dins l’estadi com els campions olímpics, fer llançament de pes, una petita cursa de velocitat de 60 m i uns jocs de relleus. Quan hem acabat, tots junts hem fet una sessió d’estiraments.

L’acte s’ha acabat amb una desfilada, amb sprint inclòs, amb les banderoles de les diferents escoles.

Ens ho hem passat molt bé, però sobretot hem après que el més important és participar.

5è a BARCINO

Els alumnes de 5è hem estat treballant l’Edat Antiga i per ser més concrets, els romans. Hem fet molta recerca sobre com vivien i hem pogut veure les restes que encara queden a la nostra ciutat,  que s’anomenava Barcino.

Cada grup d’experts ha buscat informació sobre alguna resta en concret i la seva funció, i han estat els encarregats d’exposar-ho davant dels altres companys.

Hem visitat les antigues portes d’entrada a la ciutat, les columnes del temple d’August, l’antiga muralla, l’aqüeducte i la necròpolis.

Hem après molt.

Projecte sobre la Prehistòria a 5è.

Dilluns passat, a la fira que us van presentar els vostres fills, vosaltres mateixos vau poder veure els resultats del projecte sobre la Prehistòria. Han fet una bona feina!!

Aquí teniu algunes imatges del procés: des de la creació dels pigments que van utilitzar per fer les pintures rupestres i les sessions de ceràmica a Plàstica fins un vídeo de l’elaboració del pa (in English!).

Els alumnes de cinquè han gaudit molt del projecte i estan molt contents de poder compartir amb vosaltres tot el que han après. Moltes gràcies per la vostra visita!

Mestres de 5è

ELS ALUMNES DE 6è HEM VISITAT LA COLÒNIA VIDAL

La visita a la Colònia Vidal (Puig-reig) ens ha permès reviure una part de la història de Catalunya.

Ha estat molt interessant escoltar les explicacions acompanyades de la visita als espais que encara es conserven: la fàbrica amb els seus telers, el safareig dels vius i dels morts, les cases, les dutxes, la botiga, el teatre, l’escola,….

Com n’era de diferent la vida d’un nen d’11 o 12 anys a la colònia de la vida que tenim ara nosaltres!

I un dia tan perfecte havia d’acabar amb un bon àpat i una estona de joc.

Un dia rodó!

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

Bicicletada a 5è de primària

El dia 11 de gener vam anar d’excursió al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.
Vam anar caminant des de l’escola fins a la Plaça Espanya, on ens esperava un autobús que ens va portar fins al Castell de Montjuïc.
En arribar vam esmorzar per agafar forces, i després d’una explicació de la Guàrdia Urbana, vam començar l’activitat.
Vam circular amb bicicleta per un circuit tancat que semblava el carrer. L’únic que, en lloc de cotxes, només hi havia bicicletes i vianants. Semblava el carrer de veritat! Hi havia semàfors, passos de vianants, diferents senyals de trànsit, fletxes a terra… Quin embolic! Vam poder practicar força estona i ens ho vam passar molt bé!
En acabat, amb una bona gana, vam anar cap a un parc on hi havia uns tobogans molt llargs. Vam dinar i després vam poder-hi pujar i baixar unes quantes vegades.
Finalment, tot passejant per Montjuïc, vam anar tornant a peu cap a l’escola. Vam acabar ben cansats!

Alumnes de 5è