5 al dia.

Dimarts 18 els alumnes de 4t vam anar d’excursió al Mercabarna, al sector de les fruites i les hortalisses. Allà ens van explicar per què és tan important menjar 5 racions de fruita i hortalisses al dia com a base d’una dieta saludable. Tot plegat va servir per recordar quins són els aliments fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats.
Gràcies al recorregut per les diferents naus de Mercabarna, vam poder reconèixer productes frescos de temporada i proximitat.

Una de les activitats que ens van proposar va ser tastar aliments. Així que vàrem haver d’activar el sentit del gust per tal d’esbrinar de què es tractava. Hi havia: ceba crua, aranja, llimona, tomàquets, taronja i endívia. Molt xulo i quin gust tenia tot….

Després de caminar per allí, va arribar l’hora de dinar. Ens van convidar a un menú molt saludable. De primer plat ens van donar una amanida variada. El segon el vam posar nosaltres en forma d’entrepà i, per postres ens van donar una macedònia. Per beure, aigua i suc de taronja. Vàrem sortir molt contents i amb la panxa ben plena.

Va ser un dia rodó i vàrem entendre molt bé que tenir una bona alimentació quan som infants és la clau per prevenir malalties que apareixen a l’edat adulta, com el càncer i els problemes cardiovasculars.

ENDEVINALLES DE 4RT A 2N

SEGUIM FENT ACTIVITATS CONJUNTES ELS NENS I NENES DE 2N I DE 4T!!!

CADA NEN DE 4T ES VA INVENTAR UNA ENDEVINALLA PEL SEU COMPANY LECTOR DE 2N.

L’ALTRE DIA ENS VAM REUNIR I VAN DIR LES ENDEVINALLES, QUE EREN MOLT XULES I ORIGINALS!!!

ELS NENS I NENES DE 2N ESTAVEN MOLT CONTENTS PERQUÈ LES ENDEVINALLES ELS AGRADEN MOLTÍSSIM!!

ES VAN POSAR PER PARELLES LECTORES I ELS NENS I NENES DE 4T LLEGIEN LA SEVA ENDEVINALLA ALS DE 2N I AQUESTS PENSAVEN I PENSAVEN ….FINS QUE L’ENDEVINAVEN!!

QUE DIVERTIT!!! I QUE BEN FETES ESTAVEN LES ENDEVINALLES!!!

ENS AGRADA MOLT FER AQUESTES ACTIVITATS CONJUNTES!!!

S’HA ACABAT EL CURS

Un any més, quan arriba l’últim dia, a la Primària estem de festa!!!

Aquest curs, els nens i nenes de 1r a 4t hem pogut gaudir d’una estona d’activitats de CIRC i cada un de nosaltres hem pogut mostrar les nostres habilitats. Ha estat molt divertit .

Els del Cicle Superior han tingut una festa importantíssima: la GRADUACIÓ dels companys de sisè! Els de cinquè han estat els encarregats d’organitzar el seu comiat. Ha estat fantàstic.

Aquesta és l’última entrada del blog de Primària d’aquest curs!!!

Esperem que tothom gaudeixi de les vacances i ens veiem al setembre. BON ESTIU!!!

ACABEM EL PROJECTE DEL SISTEMA SOLAR

Els de 4t hem seguit amb la investigació del Sistema Solar i això ens ha permès convertir-nos en autèntics científics.

Hem treballat els diferents planetes fent recerca i elaborant uns murals amb tota la informació aconseguida:

Hem fet unes maquetes espectaculars del nostre Sistema Solar:

Hem fet un simulacre de les fases de la lluna:

I per acabar, l’exposició com si fóssim autèntics científics en un congrés:

Hem après moltíssimes coses i ens ho hem passat molt bé!

CONCERT A COTXERES

El passat 14 de juny els de 4t vam fer de concert al Centre Cívic de Les Cotxeres Sants. Vam preparar unes cançons entre moltes escoles i els de 3r ens van poder ajudar a cantar la cançó final.

L’auditori estava ple de gom a gom perquè ens van venir a escoltar moltes famílies.

Va ser tot un èxit!

Aquí en teniu una petita mostra:

VID-20180614-WA0015 from Escola Proa on Vimeo.

VID-20180614-WA0010 from Escola Proa on Vimeo.

VID-20180614-WA0013 from Escola Proa on Vimeo.

Els de 4t anem al CLIMBAT!!!

Divendres passat els alumnes de 4t vam visitar les instal·lacions del Climbat on vam poder gaudir d’un gran dia d’escalada i diversió. Vam jugar tot practicant l’escalada; vam pujar un petit rocòdrom exterior; ens vam llançar en tirolina, i fins i tot vam pujar una gran paret amb l’ajuda de corda, arnès i el casc de seguretat.

Vam tornar a l’escola molt contents, suats i satisfets de la feina ben feta!

VIDEOTRUCADA AMB L’ESCOLA LLOR

Els alumnes de 4t de Primària hem participat en un Projecte de col.laboració intercentres de la fundació Tr@ms. Aquest fet ens ha portat a conèixer com funciona el correu electrònic i poder enviar-nos missatges, textos i felicitacions amb els companys de l’Escola Llor de Sant Boi de Llobregat.

Per acabar el projecte hem fet una videotrucada amb la finalitat de poder posar imatge i veu als nostres companys.

Ens ha agradat molt l’experiència!

SOLAR SYSTEM

Els alumnes de 4t seguim immersos en l’estudi del Sistema Solar i dels planetes que el composen. Segur que recordeu que setmanes enrere us vàrem explicar que vam anar d’excursió a l’observatori de Pujalt, oi?

Doncs bé, també va venir l’Emma per compartir amb nosaltres vocabulari i altres curiositats, en anglès. Per començar, vam aprendre a dir el nom dels planetes, tot i que no són gaire diferents que en català. Per exemple: Urà és Uranus; Mart és Mars; Mercuri és Mercury; potser el més diferent és Earth, que vol dir Terra i a tots ja ens sonava.

Després vàrem construir el nostre propi Solar System. L’Emma ens va ajudar a decidir els colors dels planetes, ho vam enganxar en una cartolina negra i ho vam decorar. La veritat és que ha quedat molt xulo, mireu les fotos i ho podreu comprovar.

To be continued!