5 al dia.

Dimarts 18 els alumnes de 4t vam anar d’excursió al Mercabarna, al sector de les fruites i les hortalisses. Allà ens van explicar per què és tan important menjar 5 racions de fruita i hortalisses al dia com a base d’una dieta saludable. Tot plegat va servir per recordar quins són els aliments fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats.
Gràcies al recorregut per les diferents naus de Mercabarna, vam poder reconèixer productes frescos de temporada i proximitat.

Una de les activitats que ens van proposar va ser tastar aliments. Així que vàrem haver d’activar el sentit del gust per tal d’esbrinar de què es tractava. Hi havia: ceba crua, aranja, llimona, tomàquets, taronja i endívia. Molt xulo i quin gust tenia tot….

Després de caminar per allí, va arribar l’hora de dinar. Ens van convidar a un menú molt saludable. De primer plat ens van donar una amanida variada. El segon el vam posar nosaltres en forma d’entrepà i, per postres ens van donar una macedònia. Per beure, aigua i suc de taronja. Vàrem sortir molt contents i amb la panxa ben plena.

Va ser un dia rodó i vàrem entendre molt bé que tenir una bona alimentació quan som infants és la clau per prevenir malalties que apareixen a l’edat adulta, com el càncer i els problemes cardiovasculars.