ÚLTIM DIA DEL CURS 16-17

A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!

El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!

El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!

Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.

BONES VACANCES D’ESTIU PER A TOTHOM!!!

BALL D’AVIS

En tornar del concert de 4t, fantàstic per cert, on ens havien convidat de públic i a més ens han deixat cantar amb tot l’auditori la cançó “Obriu les portes” de Txarango, no ens hem pogut estar d’aprofitar l’oportunitat d’autoconvidar-nos a un altre espectacle!!!

Ha estat per poca estona però hem trobat els avis de la residència de la Plaça Bonet i Muixí que escoltaven música i ballaven i nosaltres, els hem acompanyat tot seguint el ritme amb les mans i grans aplaudiments. Han estat molt contents de la nostra visita inesperada i fugaç.

Cantada del Barri – 3r i 4t:

Aquest dimecres dia 7 hem participat a la Cantada del Barri, un concert on ens trobem amb diferents escoles properes; enguany Sant Medir, Pràctiques, Cal Maiol, Barrufet i Francesc Macià. Cadascuna de les escoles hi canta una cançó individual, i la nostra aquest any ha sigut tot un repte: “Trabakantuak”, de David Azurza. Un cànon, en euskera i amb coreografia! Hem treballat molt i ens hem sortit amb un gran èxit de públic!

A més del nostre cànon hem après un altre que hem compartit amb la resta d’escoles, i hem acabat cantant “Obriu les portes”, de Txarango. Els companys de 3r, que han vingut com a públic, s’han afegit amb nosaltres a cantar aquesta última peça, ja que l’any vinent seran ells els protagonistes de la Cantada!

Els padrins i padrines treballen conjuntament amb els seus fillols i filloles per crear balenes i dofins.

Els nois i noies de cinquè van programar i preparar una activitat per realitzar un nino de paper que representés el símbol de la classe dels seus fillols i filloles: balenes i dofins.

Després de mirar diferents activitats els  padrins i padrines van decidir quina activitat realitzarien.

La primera sessió la van fer els nois i noies de cinquè sols:  amb paper de diari van donar forma fins aconseguir un dofí o una balena.

La segona sessió la van fer conjuntament amb els fillols i filloles. Els nens i nenes de P3 van pujar a la nostra aula de plàstica i amb l’ajut dels seus padrins van anar donant color al seu nino, posant paper de seda i vernís.

L’última sessió la van fer els padrins i padrines sols, van acabar els ninos posant tots els detalls: els ulls, la boca, i l’aigua per les balenes i una pilota als dofins.

Un cop totes les balenes i els dofins estaven acabats, els nois i noies de cinquè  van posar- hi una etiqueta amb els noms dels dos, van anar a P-3 i els hi van regalar.

Va ser una activitat molt bonica i molt dolça!

CAMINS DE L’ELECTRICITAT

Ja acabant el curs els nens i nenes de 2n de cicle Inicial ens hem iniciat en el funcionament de l’electricitat.

Primer a l’escola i un altre dia fent el taller de “Camins de l’electricitat” al “CosmoCaixa”.

A l’escola ens van donar una pila i una bombeta i tot investigant, ens vam adonar que si la bombeta tocava els pols de la pila s’encenia.

Per complicar-ho una mica més ens van donar uns cables elèctrics ,i vam poder fer un circuit elèctric. Al principi ens va costar però al final ho vam aconseguir.

Al taller vam poder observar que l’electricitat busca camins de sortida i pot passar dels uns als altres. Mireu com s’aixecaven els plomalls i els cabells!

També vam poder veure que fregant un tub de plàstic amb un tros de llana podem generar electricitat estàtica i llavors s’enganxen paperets i fins i tot, també se’ns aixequen els cabells.

Després ens van donar un circuit elèctric i vam haver de comprovar quins material deixen passar l’electricitat (conductors ) i quins no (aïllants).

I per acabar, vam poder fer funcionar una ràdio en la que érem nosaltres els conductors de l’electricitat.