CAMINS DE L’ELECTRICITAT

Ja acabant el curs els nens i nenes de 2n de cicle Inicial ens hem iniciat en el funcionament de l’electricitat.

Primer a l’escola i un altre dia fent el taller de “Camins de l’electricitat” al “CosmoCaixa”.

A l’escola ens van donar una pila i una bombeta i tot investigant, ens vam adonar que si la bombeta tocava els pols de la pila s’encenia.

Per complicar-ho una mica més ens van donar uns cables elèctrics ,i vam poder fer un circuit elèctric. Al principi ens va costar però al final ho vam aconseguir.

Al taller vam poder observar que l’electricitat busca camins de sortida i pot passar dels uns als altres. Mireu com s’aixecaven els plomalls i els cabells!

També vam poder veure que fregant un tub de plàstic amb un tros de llana podem generar electricitat estàtica i llavors s’enganxen paperets i fins i tot, també se’ns aixequen els cabells.

Després ens van donar un circuit elèctric i vam haver de comprovar quins material deixen passar l’electricitat (conductors ) i quins no (aïllants).

I per acabar, vam poder fer funcionar una ràdio en la que érem nosaltres els conductors de l’electricitat.