GRAN PROJECTE DE FINAL DE CURS

Aquest any a la Primària hem fet un gran projecte de final de curs.

Ens hem proposat celebrar de manera diferent el comiat dels nens, nenes i mestres, molt

especialment el dels companys i companyes de 6è, que marxen cap a l’ESO.

0er al dimecres 19 i dijous 20 hem programat activitats de treball cooperatiu i de grup, per les

que han anat passant els alumnes, barrejats per cicles:

Jocs d’aigua, reptes cooperatius , el “Gran Dictat” -activitat que portem cursos fent i que no

volem perdre- un escape room per als nens i nenes de sisè i un taller de rodolins.

Cada curs a més, ha preparat una actuació per al gran espectacle d’avui divendres – dia de final

de curs- i ha dedicat un rodolí ben bonic als companys de 6è.

Aquí us faig arribar els rodolins que ha dedicat cada classe als amics de 6è, fotografies del projecte

i un petit muntatge, per a què pugeu gaudir també vosaltres de la nostra festassa!

Descarregar (RODOLINS.pdf, PDF, 130KB)

TOTS DESITJANT-VOS UNES MERAVELLOSES VACANCES,

ELS MESTRES DE LA PRIMÀRIA ENS ACOMIADEM !

SISTEMA SOLAR A 4T

Al llarg del tercer trimestre, els alumnes de 4t hem desenvolupat el projecte sobre el Sistema Solar.

Hem centrat la nostra investigació en cada un dels vuit planetes grans que giren al voltant del Sol: Mercuri, Venus, Terra, Mart, Júpiter, Saturn, Urà i Neptú. Com a experts, hem pogut presentar els resultats de la cerca en un important congrés científic davant els companys i companyes. Ens hem ajudat d’uns murals virtuals amb la informació més destacada de cada planeta.

I no ens podem oblidar de les nostres maquetes amb les quals hem demostrat que no només som bons científics, sinó també uns artistes!

Estem molt orgullosos de la feina feta!

Sortida 4t al Climbat la Foixarda

El passat 4 de juny els alumnes de 4t van anar al Climbat la Foixarda com a cloenda de les activitats de trepa realitzades a les classes d’Educació Física. Tots els alumnes van escalar amb i sense corda, van treballar l’equilibri al circuit vertical i van lliscar pel “supertobogan”. Alguns no s’ho van ni pensar i en un tres i no res estaven a dalt de tot; d’altres van haver de mirar-ho dues vegades, respirar i llançar-se a superar les seves pors. Finalment van acabar satisfets del que van aconseguir i el seu somriure ho demostrava.

La cloenda del projecte: Jugar amb els avis!!

Aquest dimarts 18 de juny hem fet l’acte de cloenda del projecte dels avis. Ho hem fet amb una exposició de retrats del avis i compartint els jocs que ens han anat explicant al llarg de tot el procés. I per amanir-ho tot, unes llesques de pa amb oli i sucre.

Quina meravella! Quantes emocions!

La il·lusió en retrobar-nos, compartir… Ha estat una magnífica experiència. Hem après un munt, hem pogut reflexionar, hem enfortit vincles…

Els avis i àvies són persones molt importants i presents en la nostra vida. Hi ha moltes coses en les que ens hi assemblem i, sí, ells també han estat petits com nosaltres.

Volem agrair-vos la col·laboració de les famílies. Sense vosaltres no haguéssim pogut tirar endavant.

El nostre més sentit reconeixement a tots els avis i àvies.

Us deixem un recull de les fotografies que vam poder fer. No cal dir res més.

A 3r hem posat punt i final al projecte de titelles

En entrades anteriors us vam explicar com havíem construït els nostres titelles, però no us vam arribar a explicar tot el projecte.

Vam escriure unes petites obres de teatre per ser interpretades. No va estar una tasca fàcil. Havíem d’elaborar una història a partir de personatges que, en algun cas, no tenien massa a veure. Però la nostra imaginació i creativitat van poder resoldre aquest repte.

Escriure els diàlegs, aprendre’ns-els de memòria i donar expressivitat a la nostra interpretació ens ha portat una mica de feina.

Finalment, aquest darrers dies hem pogut mostrar el nostre treball a un públic entusiasta (P5, 1r i 2n) que ha valorat el nostre esforç.

Gràcies!

Últimes visites dels avis i àvies.

Quin greu! Estem apunt d’acabar les visites dels avis a les classes de tercer. Ha estat una experiència gratificant que no podrem agrair-los com es mereixen.

Aquesta setmana ha estat intensa.

Dilluns 3 de juny a la tarda van venir l’avi Jesús i l’àvia Cecília, avis del Jaume. La Cecília ens va ensenyar a fer un pa de pessic. Tots ens vam quedar bocabadats. La cuina té un punt de màgia. Barrejar els ingredients, separar la clara del rovell, calcular les quantitats i trobar-hi el punt just a tot, no és gens fàcil.  Les cuineres ens han ajudat a coure’l a la cuina de l’escola.

Mentre, en Jesús ens ha explicat un bonic conte. Sabeu quin és el millor invent per aconseguir un món millor? Un objecte que ja està creat? Un objecte que encara s’ha d’inventar? No! Un món millor s’aconsegueix amb una paraula: ESTIMAR!

Dimarts 4 de juny va venir l’avi Lluís, avi d’en Guillem. Ens va explicar com han estat els vaixells al llarg de la història. Què interessant! Des dels indis centreamericans que feien els seus vaixells amb pells i esquelets, passant pels inques, els egipcis, els fenicis,… I les caravel·les? Juntament amb una carraca (La Santa Maria) van ajudar al descobriment d’Amèrica.

Sabeu què feien servir abans per orientar-se al mar? No hi havia GPS i utilitzaven brúixoles. En Lluís ens n’ha deixat una perquè veiéssim com funciona.

També ha portat un periscopi i un codi Morse amb el que hem escrit el nostre nom!

Moltes gràcies, avis i àvies. Us estimem!!!