LA CASTANYADA A PRIMÀRIA

Una vegada més, per seguir la tradició, a l’escola hem celebrat “La Castanyada”.

Per fer uns bons panellets, prèviament, hem elaborat la massa amb patata, ametlla i sucre.

Després de deixar reposar la massa, hem pogut fer les boletes per fer els panellets de xocolata, de cirera, de coco i d’ametlla.

Han quedat boníssims! I cal presentar-los ben bonics.

Al final del matí, hem anat a la cuina, a secretaria, a manteniment, a informàtica, i a direcció a convidar-los a tastar els nostres panellets.

A la tarda del 31 d’octubre ens han visitat els castanyers que venien des del Montseny amb molta pluja, cansats i remullats.

Ens han portat castanyes a tots per poder celebrar la Castanyada com cal. I nosaltres, els hem donat alguns panellets.

També hi ha hagut temps per explicar històries.

A Cicle Inicial, els mateixos castanyers han explicat un conte a les classes.

A Cicle Mitjà ha estat el Genís l’encarregat d’explicar-nos una història d’un drac que tenia atemorida la regió de Cracòvia.

I a Cicle Superior, els mateixos alumnes han estat els narradors d’unes històries terrorífiques.

Hem pogut explicar la tradició d’una altra cultura, la mexicana i per això, cadascú ha pogut dissenyar i decorar la seva “catrina”.

Per acabar la festa amb els companys, no podia faltar la menjada de castanyes.

– Calentes i grosses, qui en vol ara que fumen?

Ara, com diu Isabel Barriel en un poema, només caldrà que passi el temps ràpidament perquè arribi una altra festa al calendari.

BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!

LA DESENA A 1R

ESTEM APRENENT QUÈ ÉS UNA DESENA. HO HEM ESTAT FENT AMB DIFERENTS MATERIALS.

VAM DEMANAR QUE ELS NENS PORTESSIN EN UNA BOSSETA 10 OBJECTES IGUALS.

AQUESTS OBJECTES ELS HEM AGRUPAT DE DIFERENTS MANERES PER FER EL 10 I TAMBÉ HEM COMPTAT DE 10 EN 10, AGRUPANT LES BOSSETES DELS NENS I NENES.

DESPRÉS HEM EXPERIMENTAT AMB UNA MAGRANA I HEM COMPTAT ELS GRANETS, FENT GRUPS DE 10.

CADA 10 GRANETS ELS POSÀVEM EN UN TAP I AIXÍ ENS ERA MÉS FÀCIL COMPTAR-LOS

TAMBÉ HEM REPRESENTAT NOMBRES DE DUES XIFRES . PER EXEMPLE, SI VOLÍEM FER EL 34 HAVÍEM D’AGAFAR 3 TAPS I 4 GRANETS .

ENS HEM DIVERTIT APRENENT!!!