LA CASTANYADA A PRIMÀRIA

Una vegada més, per seguir la tradició, a l’escola hem celebrat “La Castanyada”.

Per fer uns bons panellets, prèviament, hem elaborat la massa amb patata, ametlla i sucre.

Després de deixar reposar la massa, hem pogut fer les boletes per fer els panellets de xocolata, de cirera, de coco i d’ametlla.

Han quedat boníssims! I cal presentar-los ben bonics.

Al final del matí, hem anat a la cuina, a secretaria, a manteniment, a informàtica, i a direcció a convidar-los a tastar els nostres panellets.

A la tarda del 31 d’octubre ens han visitat els castanyers que venien des del Montseny amb molta pluja, cansats i remullats.

Ens han portat castanyes a tots per poder celebrar la Castanyada com cal. I nosaltres, els hem donat alguns panellets.

També hi ha hagut temps per explicar històries.

A Cicle Inicial, els mateixos castanyers han explicat un conte a les classes.

A Cicle Mitjà ha estat el Genís l’encarregat d’explicar-nos una història d’un drac que tenia atemorida la regió de Cracòvia.

I a Cicle Superior, els mateixos alumnes han estat els narradors d’unes històries terrorífiques.

Hem pogut explicar la tradició d’una altra cultura, la mexicana i per això, cadascú ha pogut dissenyar i decorar la seva “catrina”.

Per acabar la festa amb els companys, no podia faltar la menjada de castanyes.

– Calentes i grosses, qui en vol ara que fumen?

Ara, com diu Isabel Barriel en un poema, només caldrà que passi el temps ràpidament perquè arribi una altra festa al calendari.

BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!