ELS ALUMNES DE 3r HEM VISITAT EL CRARC

Els alumnes de 3r fa setmanes que ens hem endinsat en el món els animals vertebrats. A partir de grups de treball (sistema cooperatiu) ens hem especialitzat en rèptils, amfibis, mamífers, ocells i peixos. Hem estat fent recerca a través dels llibres i adreces web a partir d’un guió que ens van donar. Ha estat molt interessant descobrir coses de cada classe d’animals vertebrats. Per aprofundir i veure de prop dos grups d’aquests animals (amfibis i rèptils) vam anar a visitar el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya a Masquefa (CRARC).

El CRARC és un centre que vetlla per la recuperació i conservació dels amfibis i rèptils del nostre entorn. És una tasca molt important. Gràcies a ell hi ha espècies que encara es mantenen, tot i estar en perill d’extinció, com la tortuga mediterrània.

Vam poder veure serps, tortugues, llangardaixos i cocodrils, entre d’altres. Alguns, fins i tot, els vam poder tocar! Ens van explicar i ensenyar característiques molt interessants dels amfibis i dels rèptils. A més, vam poder comprovar que realment la pell dels amfibis és molt fina, que les escates dels rèptils són dures, que la pell que muda la serp és del mateix material que les nostres ungles,…

Per acabar a dinar i una estona de joc lliure. Un dia rodó!