Sortida de 4t al Museu de Ciències Naturals de Granollers

Aquest dilluns els alumnes de 4t vam anar al Museu de Ciències Naturals de Granollers per realitzar un taller sobre animals invertebrats, els quals treballarem en un dels projectes d’aquest trimestre.

En el taller, ens vam desplaçar al laboratori per poder observar quatre artròpodes amb la lupa binocular: abella/borinot (insecte), aranya (aràcnid), milpeus (miriàpode) i porquet de Sant Antoni (crustaci). A partir de l’observació, vam poder descobrir les parts del cos d’aquests animals i les seves característiques.

En una altra sala del museu, vam poder contemplar molts més invertebrats, no només artròpodes, sinó també d’altres com anèl·lids, equinoderms o mol·luscs. Ens vam ajudar d’una lupa per poder veure’ls millor. A més, vam aprofitar les explicacions dels monitors que després ens van portar a recórrer l’exposició d’escarabats, en la qual també hi havia alguns insectes vius.

Mentre uns grups realitzaven el taller, els altres aprofitaven per fer una visita guiada al museu en què ens van explicar els animals que investiguen allà, entre ells, les papallones, els tritons, els ratolins o els ratpenats. Vam poder passejar pel bosc dels petits mamífers i vam entrar a la cova dels ratpenats. Tota una experiència!

A l’hora de dinar, vam anar a un parc proper al museu i després vam jugar una estona abans de tornar cap a l’escola. Vam passar un molt bon dia!

Un comentari a “Sortida de 4t al Museu de Ciències Naturals de Granollers