A Cultura Audiovisual explorem el llenguatge del còmic: el muntatge, la disposició de pàgina, la retolació, les línies cinètiques, les metàfores visuals o la coherència narrativa són aspectes que posem en pràctica en la creació d’una pàgina de còmic amb la premissa d’estar situada a l’escola.
Mes: octubre 2019
Visual Thinking Map a Història i Fonaments de les Arts I
Els alumnes de 1r de Batxillerat estan dissenyant esquemes visuals com una forma d’aprenentatge. El pensament visual és una tècnica d’estudi que va més enllà de llegir i memoritzar conceptes, ja que posa en pràctica la capacitat de la ment per recordar imatges i associar-les a idees i paraules que, posteriorment, podrem utilitzar per elaborar un discurs. El procés és molt didàctic, ja que requereix de llegir, analitzar, sintetitzar i crear una sèrie de imatges i una selecció de paraules clau adequades a tots els conceptes que l’estudiant ha d’assolir.
Com podeu veure hi han mapes visuals que sintetitzen continguts de la història de l’art i que són il·lustracions molt creatives. Una gran manera de transformar la forma que tenim d’aprendre.
Fotografia d’un poema-objecte
Apunts del natural al parc de l’Espanya Industrial
Amb els alumnes de 2n de Batxillerat estem preparant diversos projectes de Dibuix Artístic II i per poder dur-los a terme, és necessària la prèvia presa d’apunts del natural. Per aquest motiu, alguns dimarts traslladem l’aula al Parc de l’Espanya Industrial on podem gaudir, fixar-nos i prendre com a models un munt d’elements naturals i en gran varietat. Persones grans, infants, en moviment, relaxats, arbres de diverses famílies, mobiliari molt variat i estructures i vistes arquitectòniques que no estàvem acostumats a fer servir com a referents.
Aquestes sessions ens són molt útils per practicar la presa d’apunts i veure’n la importància que tenen abans de realitzar un dibuix definitiu.
Us deixem algunes fotos on veureu als alumnes en plena “acció”… desitgem que us agradin!