El record de la memòria. Projecte de 2n de Batxillerat Artístic

Aquesta setmana els alumnes de 2n de batxillerat han fet un projecte on han  treballat el tema de l’Alzheimer.

Com a punt de partida vam llegir el conte “Una hora amb el pare” de Josep Maria Calverol, guanyador del concurs de relats curts de l’AFAS (Associació de de Familiars d’Alzheimer de Salou).

La primera proposta va ser que els alumnes il·lustressin  el conte amb una fotografia o fotomuntatge.

La segona part del projecte va consistir en un taller d’Art d’acció (performance) conduït per l’educador i artista performer Álvaro Prat.

Amb aquest projecte es vol conscienciar als alumnes sobre la realitat de la malaltia de l’Alzheimer i de com afecta a la nostra societat, així com reflexionar sobre diferents  conceptes relacionats amb memòria, els records, les vivències, la pèrdua, la comunicació i la incomunicació, el vincle o la identitat.

Performance d’Álvaro Prat i alumnes

Reflexió sobre els conceptes i experimentació amb el material

Creació d’una performance