MEGAFONIA MUSICAL: “Bella Ciao”

Aquesta setmana escoltarem…

“Bella ciao”. Aquesta cançó tradicional del nord d’Itàlia va ser adoptada com a himne de la resistència antifeixista en la guerra civil italiana (1943-1945) contra l’auge nazi. La cançó té un origen molt més antic i havia estat també l’emblema de la revolució de les treballadores dels camps d’arròs al nord d’Itàlia per conquerir els seus drets fonamentals. “Bella Ciao” ha adquirit amb el temps la qualitat d’himne contra qualsevol tipus de tirania o opressió social.

Ens la proposa el Toni, pare del Ton (P5) i la Lúa (3r) i diu que la tenen enganxada des que la van sentir a la serie de televisió “La casa de papel” i que els hi va semblar molt motivadora!

Divendres celebrem el Carnaval a l’escola i serà una setmana de rauxa i diversió, però també de crítica i revolució perquè: per Carnaval tot s’hi val!