MEGAFONIA MUSICAL: “JE VEUX” + “LACON CON GRELOS”

LA LLETRA TAMBÉ IMPORTA!

Avui en dia estem molt acostumats a escoltar música produïda en altres països. Fins i tot ens hem acostumat a que artistes del nostre país cantin o composin directament en llengües internacionals, especialment en anglès, amb l’objectiu d’abastar amb les seves cançons un ventall encara més ampli de públic. Més enllà del debat filosòfic sobre si aquesta globalització és o no beneficiosa per la música com a “consumidors musicals” se’ns planteja un dilema molt més proper: sabem què significa el text de totes les cançons que sentim, escoltem i fins i tot cantem en el nostre dia a dia? Us ha passat mai descobrir que aquella cançó de moda que tant us agradava predica un missatge amb el que esteu completament en contra?

Precisament perquè pensem que la lletra també és important aquesta setmana dedicarem l’entrada i la sortida a unes cançons en dues llengües que potser no són les més habituals per alguns de nosaltres i que encara no han sonat a la megafonia: el francès i el gallec!

Entrarem amb la cançó “Je veux”, de la cantant francesa Zaz. La lletra de la cançó refusa tots els luxes materials que li ofereixen (una suite al Ritz, diners, una limusina…) ja que diu que no li serveixen de res. El que ella vol, diu, és amor i bon humor! Potser els companys de l’ESO de Francès ens podrien ajudar a traduir-la tota, no? Gràcies al Rubén Tresserras (P3) i la seva mare Ingrid per la proposta!

Per sortir escoltarem una cançó de “La Pegatina”, grup del qual hem rebut diverses propostes de cançó. L’escollida és una proposta d’en Toni, pare del Ton i la Lúa (P4 i 2n Prim.) titulada “Lacon con grelos”, i com moltes cançons d’aquest grup català fa esment a l’origen gallec de les seves famílies. Si paren bé l’orella sentirem anomenar un extens llistat-homenatge de plats, begudes i fins i tot refranys gallecs, tot en clau humorística i amb l’alegria característica de la secció de vents del grup. I posats a demanar creieu que a les companyes de la cuina els podríem demanar tastar un bon “lacón con grelos”? A veure si s’hi animen!

Un comentari a “MEGAFONIA MUSICAL: “JE VEUX” + “LACON CON GRELOS”

1. Dons ens posem a la feina i pel proper mes de febrer
    Lacon con grelos
    Un petó al musicaries i als Gallecs
    Equip del migdia

Els comentaris estan tancats.