MEGAFONIA MUSICAL: “Respect”

Aquesta setmana escoltarem…

… “Respect” d’Aretha Franklin (1942 – 2018) . La Rosa Bosch, mare del Martí Abulí de P4, ens envia aquest gran tema de la cantant americana que ens va deixar l’estiu passat. Justament aquesta setmana l’estem descobrint amb els alumnes de 2n, que ballaran un altre dels seus grans èxits al Dansa Ara d’enguany. Gràcies Rosa per aquesta interessant proposta!

Tot i que actualment la lletra de “Respect  és bandera d’un clam feminista pel respecte a les dones no sempre va ser així: la primera versió de la cançó publicada per Otis Redding l’any 1965 enviava un missatge completament diferent, exigint a les dones respecte vers els homes que els portaven diners a casa fos quin fos el seu comportament fora d’aquesta. Aretha Franklin va canviar radicalment l’estil de la cançó, fent subtils però significatives modificacions a la lletra i adaptant el ritme i la melodia de la cançó a l’estil rythm&blues, del que va esdevenir un referent.

Recordeu que ja ens podeu enviar els vostres suggeriments per a la megafonia omplint aquest breu formulari: https://goo.gl/forms/WTisRlKqmybAstsG2