MEGAFONIA MUSICAL

proposa la teva cançó!!

Com ja sabeu des del curs passat l’escola compta amb un timbre d’entrada i sortida de luxe… música! Enguany ens agradaria poder aprofitar l’oportunitat pedagògica que ens brinda aquesta nova eina que tenim entre mans… ens hi ajudeu?

L’educació de l’oïda és intrínseca a qualsevol activitat musical, però només esdevé enriquidora si esdevé una activitat conscient. Volem despertar en els nostres alumnes una oïda:

• atenta: interessada per tot allò que sona.
  • crítica: que detecti i denunciï els excessos, ja siguin de volum o de contingut
  • conscient: que no només senti, sinó que hi hagi un acte voluntari.
  • analítica: que distingeixi, diferenciï i compari.
  • connectada: relacionada amb la resta de sentits i amb el món que ens envolta.
  • musical: que comprengui els missatges que transmeten els sons i els sàpiga interpretar i analitzar

Així l’audició deixa de ser una activitat passiva i passa a ser tot al contrari: una implicació completament activa, crítica i de la qual l’alumne és actor principal.

I és per això que engeguem amb molta il·lusió la proposta de Megafonia musical, de la qual volem que sigueu els principals protagonistes! Escolliu la vostra cançó preferida o aquella que voleu compartir amb tots nosaltres, la que penseu que pot ser un bon homenatge o una picada d’ullet especial… i expliqueu-nos-ho!

Envieu-nos les vostres propostes!

Ja heu decidit la vostra cançó? Envieu-nos la proposta a megafoniamusical@escola-proa.cat No us oblideu d’incloure-hi:

• El títol de la cançó i nom del grup,  compositor i/o intèrpret. Totes les dades que en tingueu o que considereu rellevants (altres versions, moments històrics en què ha sonat, contingut del text…)
  • El vostre nom, relació amb l’escola i el motiu pel qual creieu que és la millor cançó per sonar per la megafonia de l’escola. Si ho voleu també ens pots proposar si vols que soni en alguna data concreta per algun motiu o si creieu que és més adient per entrar o per sortir de l’escola.
  • I sobretot, SOBRETOT: no us oblideu l’arxiu amb la cançó!

Criteris de selecció

Les cançons per a la megafonia hauran de complir els següents requisits:

1. Que siguin aptes per ser escoltades  per qualsevol membre de la comunitat educativa, des dels alumnes de P3 fins als de batxillerat.
  2. Que no continguin missatges de caire  sexista, racista o ofensius vers cap persona, cultura, ètnia, gènere  o religió.
  3. Que generin un clima agradable i motivador per entrar o sortir de l’escola
  4. Poden ser de qualsevol estil o gènere musical, l’important és que us emocionin!

El Departament de Música es reserva el dret a decidir l’ordre final d’aparició de les cançons, així com a descartar aquelles que no compleixin alguna de les condicions anteriors.

Els fragments que sonin com a timbre tindran una durada no superior a dos minuts. Podreu escoltar la cançó sencera accedint a la publicació setmanal al blog de l’escola.

Esperem amb il·lusió les vostres cançons!!!

Un comentari a “MEGAFONIA MUSICAL

Els comentaris estan tancats.