MEGAFONIA MUSICAL: “CAÍDA LIBRE” + “GO WEST”

ELS INSTRUMENTS ELECTRÒNICS

Aquesta setmana tenim dos temes amb sonoritats electròniques. A partir dels anys 40 es començar a considerar una nova família d’instruments, els instruments electrònics, aquells instruments en els quals el so es genera o es modifica mitjançant corrents o circuits elèctrics. Dins d’aquesta família es coneixen dos subgrups: els instruments amplificats elèctricament (guitarra elèctrica, etc) o aquells en els quals el so és produït directament per una generació elèctrica completa. En aquest segon cas tant la vibració inicial com l’amplificació del so es fan electrònicament. El generador sonor acústic tradicional (corda, etc.) és substituït per un altre de tipus electrònic que produeix una senyal oscil·latòria harmònica. El més famós i utilitzat de tots aquests instruments és probablement el sintetitzador o el sampler, el so característic del qual podrem trobar a les dues cançons d’aquesta setmana!

Entrarem a les 9h amb “Caída libre”, una cançó inclosa en l’últim àlbum de Zahara . Aquesta artista polifacètica ha recuperat i l’estètica de l’estil indie i pop. Recordeu que ja n’havíem parlat abans? La família del Quim i l’Ona Granché (P3 i P4) ens asseguren que amb cançons com aquesta aconsegueixen sobreviure als viatges en cotxe fins a Cadis! Gràcies a Sara Lombardía per compartir-la amb nosaltres!

Per a la sortida escoltarem la versió que el duet Pet Shop Boys va fer d’una cançó original dels Village People.  Llençada originalment com a senzill el 1979, “Go west” no va ser tan popular com altres temes del grup llençats en aquella època, comY.M.C.A.” o “In the Navy”. Quan l’any 1993 els Pet Shop Boys en va gravar la seva versió pròpia afegint-hi tota la sonoritat electrònica la nova “Go west” va reviure i es va convertir en un cant en favor de la tolerància, especialment envers el col·lectiu homosexual. Si escolteu la cançó sencera veureu que abans de les darreres tornades canvia de to… recordeu com es deia aquest recurs compositiu? Moltes gràcies a la Montse Girón i la Lucía (4t) per fer-nos arribar aquesta proposta!

Recordeu que ens podeu enviar les vostres cançons preferides al correu megafoniamusical@escola-proa.cat Seguim oberts a noves propostes!!