MEGAFONIA MUSICAL: “FINS QUE ARRIBI L’ALBA” + “KATCHI”

un – DOS ! – TRES – QUATRE !

Última setmana abans de vacances… us venen de gust un parell de cançons ben animades?

Entrarem a l’escola amb una proposta d’en Pep Antoñanzas de 2n, un dels fans de la megafonia musical! Ha escollit el single de presentació del nou disc d’Els Catarres, “Fins que arribi l’alba”. Gràcies Pep, ens encanten les teves cançons!

Per sortir la Maria Torras, mare de l’Ian i la Jana Planet (P4 i 2n) ens proposa, com no podia ser d’altra manera, la versió més moderna del “Katchi” de Nick Waterhousefeta pel duet de PD’s francesos Ofenbach (alerta, no els confongueu amb Offenbach, que hi ha uns quants segles de diferència!).

Totes dues cançons utilitzen un recurs rítmic que s’ha convertit gairebé en indispensable en la música pop actual: el contratemps. La gran majoria de cançons d’aquest estil fan servir una mètrica quaternària, de manera que les seves frases i melodies segueixen sempre una estructura senzilla i previsible que les fan molt intuïtives i fàcilment memoritzables (i per això “enganxoses”!). Així si normalment en un compàs quaternari el temps més fort és el primer -seguit del tercer- s’introdueix algun instrument o element sonor per donar potència als temps 2 i 4 i trencar així la monotonia en el ritme base de la cançó. Sembla molt complicat però consisteix simplement en accentuar els temps dèbils de la música i us podem assegurar que amb les dues cançons d’aquesta setmana us sortirà sol!! Escolteu-les amb atenció… veieu on fan petar els dits? Sentiu on sona la bateria? Ja ho teniu!!

Esperem que torneu carregats de propostes de cançons per al trimestre vinent i que gaudiu escoltant les que ja han sonat amb la nostra llista d’Spotify! Bones vacances a tothom!!