MEGAFONIA MUSICAL: “UNA LLUNA A L’AIGUA” + “FEEL GOOD INC.”

BON TERCER TRIMESTRE!

Engeguem el tercer trimestre presentant un gènere musical que encara no havíem sentit per la megafonia: el rap. Cap de les dues cançons d’aquesta setmana són estrictament raps però totes dues l’utilitzen com a sonoritat en algun moment. Descobrim-lo!

El rap és un estil musical basat en ritmes que sorgeix als barris negres de Nova York a principis dels 80. El seu nom té l’origen en l’acrònim de l’anglès Rhythm And Poetry (ritme i poesia) o Rage Against Police (ràbia contra la policia) ja que l’objectiu principal dels cantants de rap és poder transmetre el seu missatge de crítica social. Per fer-ho els rapers expliquen les seves històries “parlant” més que cantant, generant un ritme amb la fusió constant i melòdica de les paraules sobre bases rítmiques repetitives creades per DJs. L’ús de recursos poètics tradicionals (al·literacions, metàfores, hipèrboles, ironies…) és molt freqüent en el rap, i també hi és fonamental la improvisació com a màxima llibertat creativa i expressiva  del raper.

Els Txarango utilitzen sovint petits fragments rapejats en les seves cançons, com en el seu últim hit “Una lluna a l’aigua”, que ens proposen l’Ibai Casanovas (P5) i la seva mare Carla. Moltes gràcies!

La cançó de sortida ens l’envia en Lluc Conesa (3r ESO), “Feel Good Inc.” dels Gorillaz. Si us ha cridat l’atenció aquest estil musical no us n’estigueu d’escoltar quelcom més dels Gorillaz, tenen cançons molt interessants amb un estil musical molt potent! Gràcies Lluc per la proposta!

I divendres tindrem un avançament de la megafonia de la setmana vinent, escoltant una introducció rapejada… un regal!

Ja sabeu que podeu tornar a escoltar les cançons de la megafonia musical a la nostra llista d’Spotify: