MEGAFONIA MUSICAL: LA PATUM DE BERGA

Tornant de Patum

Aquest passat cap de setmana ha tingut lloc a Berga coincidint amb la festivitat del Corpus una festa tradicional dels Països Catalans considerada Obra Mestra del Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat per la UNESCO: la Patum. Tot i que la setmana passada ja en vàrem sentir un parell de melodies, aquesta setmana farem una menció especial a la música de la Patum, ja que n’és un element indispensable. A més sabíeu que a l’escola hi tenim algú ho viu de molt, molt a prop? Pregunteu entre les famílies de P3…!

Ens és molt difícil escollir entre totes les cançons que conformen la festa de la Patum, pel que hem optat per una selecció variada que ens permeti conèixer el màxim d’obres patumaires possible! Així durant la setmana en podrem escoltar una diferent cada dia:

1. Dilluns: “Els Plens”, Quim Serra
  2. Dimarts: “Nans nous”, Quim Serra
  3. Dimecres: “Ball de l’àliga”, popular
  4. Dijous: “Nans vells”, popular
  5. Divendres: “Turcs i cavallets”, Quim Serra

Veureu que n’hi ha de tot tipus: alegres, solemnes, festives… Si no hi heu anat mai estigueu ben alerta l’any vinent i no us despisteu!