MEGAFONIA MUSICAL: “ROMA” + “GLADIATOR”

ROMAE ANTIQUAE MUSICAE

Aquesta setmana estem molt contents de presentar-vos dues propostes amb un lligam temàtic: l’Antiga Roma. Els alumnes de 5è estan treballant aquest període històric i ens han proposat ambientar-nos-hi amb dues cançons ben diferents que ens presenten ells mateixos!

Alumnes de 5è:

Aquesta setmana entrarem a l’escola tal com nosaltres vam començar a endinsar-nos en l’imperi romà. Les mestres ens van fer una petita introducció a la classe amb el tema “Roma”, dels ManelUna cançó que ens ha permès parlar de les diferents classes social que hi havia, els aliments bàsics mediterranis, la composició de l’exèrcit i de les restes que n’hem trobat. Escolteu-ne la lletra amb atenció! La cançó pertany a l’àlbum “Els millors professors europeus” que van publicar el 2008.

I per tancar la temàtica romana, després de fer una visita a l’antiga Tarraco i sentir-nos per un dia com els patricis al fòrum i com els gladiadors a l’antic amfiteatre, hem pensat que a la tarda podríem escoltar un fragment de la BSO de la pel·lícula “Gladiator” de Ridley Scoot (2000). Hans Zimmer és l’encarregat d’aquesta música que ens trasllada a l’arena del Colosseu. La cançó que sentirem és una barreja de dues cançons de la pel·lícula: “The wheat” i “The battle”.

Esperem que les gaudiu tant com estem gaudint nosaltres amb aquest projecte!!

Moltíssimes gràcies als companys de 5è i a les seves tutores per aquestes cançons tan “històriques”! Ja les podeu trobar incloses en la nostra playlist d’Spotify amb la resta de cançons de la megafonia:

I recordeu que sentir les vostres cançons és molt senzill, només heu d’enviar-nos-les a megafoniamusical@escola-proa.cat !