MEGAFONIA MUSICAL: “PARAIGÜES I XEMENEIES” + “DARTH VADER BUSCANT L’ARCA”

Sant Jordi gloriós!

Quina festassa diumenge! Jocs florals, danses i tallers per compartir aquesta festa tan nostrada. Per seguir-ho celebrant aquesta setmana entrarem i sortirem amb dues cançons que si bé no han estat directament demanades per ningú molts de vosaltres ens heu preguntat d’on sortien… De qui són les sardanes que ballen els nois i noies de 3r?

Des de ja fa uns anys els encarregats de posar música a les nostres sardanes han estat la Cobla Contemporània. Els instruments que utilitzen, així com la tècnica i les estructures són els purament tradicionals sardanistes, però la Cobla Contemporània han trobat un estil propi estrenant composicions (sovint dels seus propis músics) que es basen en temes musicals molt coneguts. En el seu repertori podem trobar barreges de cançons de l’estiu de totes les èpoques, famosos cors d’òpera, bandes sonores o fins i tot sintonies de sèries de dibuixos animats. No és fàcil trobar-ne bons enregistraments penjats a internet, però podeu consultar, descarregar-vos o comprar la seva discografia a la seva pàgina web.

Les que nosaltres sentirem aquesta setmana són “Paraigües i xemeneies” de Daniel Gasulla i Porta i “Darth Vader buscant l’arca perduda” de Martí Fontclara i Palomeras, dins les quals podreu reconèixer fragments musicals de “Star Wars”, “Indiana Jones” i “Mary Poppins”. Segurament us sonaran també perquè són les que van ballar, en el seu moment, els alumnes que ara ja fan 4t i 5è. Si voleu aprendre a ballar-les demaneu-los-ho a ells!

Recordeu que ens podeu seguir enviant les vostres propostes per a la megafonia a megafoniamusical@escola-proa.cat !!