FRUITES DE TEMPORADA

Dijous al matí, GLOBUS i ESTELS visiten el Mercat de Sants.

L’objectiu és comprar fruita de temporada, i ens agrada sortir al carrer i veure què passa cada dia quan nosaltres som a l’escola. És primera hora del matí i està tot molt tranquil.

Anem per parelles fins el mercat.

Les parades estan molt ben muntades, tot ben col·locat, hi ha moviment de gent.

Passem per les peixateries, les carnisseries i aviat ens aturem a la FRUITERIA on comprarem allò que hem acordat prèviament a l’escola.

Demanem al botiguer i ell ens explica amb molta amabilitat que hi ha productes que han estat collits fa poquíssim i quina és la seva procedència. Omplim cistells.

Després comprem també, a una altra parada, fruits secs i haurem de descobrir què s’amaga quan piquem la seva closca.

Acabem de fer la volteta i retornem a PROA amb molta calma i molt carregats. En sortir ens feliciten perquè hem estat molt atents i hem respectat les normes que ens havien demanat.

Quan arribem a la classe, fem la primera experiència de dibuix al natural d’allò que hem vist i carregat. Tothom participa sense pressa. Pintem les fruites i reconeixem les MAGRANES, les POMES, els CAQUIS, les FIGUES i el RAÏM. No ens esperàvem aquests resultats! Cal tornar a felicitar aquests nens i nenes tan treballadors!

A la tarda fem la paradeta i tastem les fruites. Som molts els que no estem avesats a aquests gustos nous que anem descobrint. La gràcia és fer l’intent, amb això ja n’hi ha ben bé prou!

HALLOWEEN

Els i les alumnes de P4 i P5 han estat durant les últimes setmanes aprenent diferents paraules i conceptes d’aquesta festa tan coneguda dels països de parla anglesa.

Han estat jugant al memory, a buscar els personatges de halloween amagats, han creat un “Jack O’lantern” per les seves classes i finalment com a tancament de l’activitat, han fet el mític “Trick or treat” per l’escola disfressats amb màscares dels personatges que ells mateixos havien escollit.

A continuació, us deixem unes quantes fotos de les activitats que han estat fent.

LA CASTANYADA 2019

El dijous 31 d’octubre vam celebrar la Castanyada. Durant el dia anterior i el mateix matí de dijous els alumnes de P3, P4 i P5 van estar fent els panellets de moniato i coco, de coco i llet condensada i de galeta, xocolata i fruits secs respectivament.

A la tarda, van rebre la visita de les castanyeres i el castanyer del Montseny que els van portar moltíssimes castanyes, a canvi, els nens i les nenes els van oferir els seus panellets.

Després totes juntes vam fer una mica de festa tot ballant i cantant. Va ser molt divertit!