DINAR A LA CLASSE DE P5

Dins del marc del projecte del aliments la setmana passada vam fer el dinar a la classe.
La comissió de compres primerament ens havia anat a comprar tots els ingredients tot seguint la llista que els havien fet.

La comissió dels postres havia preparat unes roques de xocolata boníssimes.

I la comissió de decoració ens havia pintat uns fantàstics camins de taula amb motius de fruites

Finalment va arribar el dia esperat. Vam convidar a totes les mestres del parvulari a un suculent pica pica i després vam passar a l’aula on hi havia la taula parada per l’ocasió.

Mireu, mireu les fotos! Quina gana!!

 


BODY PARTS

Durant aquestes últimes setmanes als patis d’English els alumnes de P4 i P5 han estat descobrint les diferents parts del cos en anglès.

Han estat treballant: head, hair, body, ears, eyes, nose, mouth, arms, hands, fingers, legs, foot, feet i per fer-ho han estat fent una recerca de les diferents parts dels cos que estaven escampades pel pati, un bingo sobre les diferents parts del cos i finalment han dibuixat amb guixos a terra un cos i li han hagut d’afegir tots els detalls treballats les setmanes anteriors.

Mireu que bé s’ho passen!

 

 

 


COOKERY WORKSHOP P5: CARROT CAKE

Aquestes últimes setmanes en el Cookery Workshop de P5 els infants han estat fent un Carrot Cake boníssim!

Com ja sabeu el Cookery Workshop és en anglès i les paraules que hem estat treballant son: flour, brown sugar, carrot, oil, eggs, powder, walnuts, cinnamon.

Per petició popular us adjuntem la recepta que hem seguit.

 

Ingredients:

150gr de farina

150gr de sucre moreno o panela

150gr de pastanaga (2 o 3 depenent de la mida)

75gr d’oli

4 ous

10gr de llevat en pols

150gr nous

Canyella al gust

Passos a seguir:

– Pelem i ratllem les pastanagues, les deixem a banda.

– Trossegem les nous.

– Barregem els ous amb el sucre, tot seguit hi afegim l’oli mentre seguim remenant.

– Un cop ho tenim ben remenat, hi afegim la farina amb el llevat i la canyella.

– Continuem remenant i finalment incorporem les pastanagues.

– Afegim les nous.

– Quan ja tenim la mescla homogènia és el moment de passar-la als motlles per a magdalenes i els anem omplint gairebé fins a dalt de tot.

– Ja per acabar, enfornem les magdalenes a 160º durant uns 20 minuts i llest!

Aprofitem per adjuntar-vos unes fotos del procés de creació del Carrot Cake.

 


JA HA COMENÇAT EL CARNAVAL!

La festa de Carnaval ja ha començat i quina millor manera de començar que amb la visita de les Ambaixadores del Rei Carnestoltes.

Com sempre ens han fet riure molt i ens han informat que sa majestat el Rei Carnestoltes arribarà aquest dijous a les Cotxeres de Sants a les 18.30h.

 

Per anar a rebre-les tal i com marcaven les consignes, els alumnes han anat amb la cara pintada, mireu com anaven!


Finalment aprofitem per adjuntar-vos la cartellera que també trobareu penjada al pati del parvulari.


ELS PEUS

Aquest curs, a PSICOMOTRICITAT, hem anat vivenciant tot el nostre cos.

Vam començar amb l’enfarinada de totes les parts del cos i després hem anat fent altres sessions per anar aprofundint amb cadascuna de les parts: el cap, el tronc, els braços i les mans, les cames i els peus.
Un dia vam voler deixar les empremtes dels nostres peus en un paper i ens els vam pintar amb pintura! Que divertit que va ser!!!

COOKERY WORKSHOP P5: COOKIES

Seguint amb el Cookery Workshop de P5 aquestes últimes setmanes els nens i les nenes han estat preparant Cookies.

Per poder-les fer han hagut de trencar a trossos les “walnuts”, triturar el “chocolate”, batre els “eggs”, “add the ingredients” i “mix everything”.

Us deixem la llista d’ingredients necessaris per fer-les:

– 150gr de sucre moreno
– 75ml d’oli
– 1 ou gran batut
– 125gr de farina
– 1 culleradeta de tè d’essència de vainilla o de canyella en pols.
– 1 culleradeta de tè de llevat químic (tipus Royal)
– 75gr de xocolata negra toscament trencada o xips de xocolata
– 75gr de nous toscament trencades

I els passos a seguir:

  • Barrejar sucre i oli.
  • A banda, trenquem les nous a trossos.
  • Afegir l’ou al sucre i l’oli i seguir remenant.
  • Integrar la farina i seguir remenant.
  • Afegir el llevat i barrejar.
  • Un cop està la massa ben lligada afegir les xips de xocolata i les nous.
  • Un cop la massa està feta, cal donar forma a les galetes.
  • Amb el forn ja calent posar les galetes a 160º durant 15minuts i anar controlant fins que quedin doradetes.

Aquí veieu com les han fet ells i elles, han quedat boníssimes!



COOKERY WORKSHOP P5: BANANA BREAD

Els i les alumnes de P5 ja han engegat des de fa unes setmanes el Cookery Workshop durant l’estona de Tallers de Raonament, aquesta activitat és un taller de cuina del que en gaudeix cada setmana mig grup classe de P5 i que és íntegrament en anglès. En aquest, a part de cuinar per ells mateixos la recepta proposada aprenen el nom dels ingredients que fem servir cada vegada, en aquest cas: flour, bananas, eggs, chocolate, cinnamon…

Tot seguit us deixem unes quantes fotos perquè pugueu veure com de bé ho fan aquests cuiners i cuineres!


GELIDA

Dijous passat vam anar d’excursió a Gelida.

Aprofitant que hem treballat les característiques pròpies d’un barri de ciutat com és el nostre, el barri de Sants a Barcelona, vam voler-les comparar amb les d’un poble, per veure si tenen coses en comú o si són molt diferents.

Vam arribar a la conclusió que eren diferents i el més evident era, per exemple: que els carrers del poble eren estrets, en canvi a la ciutat els carrers solen ser amples. Hi ha menys soroll al poble que a la ciutat. A la ciutat hi ha edificis i al poble hi havia cases i la quantitat de vehicles també era diferent…

En definitiva, aquesta sortida ens va fer reflexionar sobre la nostra realitat i la realitat d’un poble.

I aprofitant que a Gelida hi ha un mitjà de transport poc habitual, el funicular, vam aprofitar per veure’l i explicar com funcionava.

Ens ho vam passar molt bé, aquí ho podeu comprovar!

 

 


WEATHER ACTIVITIES

Dins l’estona d’English de P4 i dels patis d’English amb P4 i P5 hem estat treballant diferents conceptes sobre el temps de manera divertida i tot jugant.

Primer, van conèixer el “Rainbow” i els seus colors, van reconstruir per grups el seu propi “Rainbow” i amb els “spots” de colors en van crear un.

 

 

La setmana següent van iniciar-se amb els diferents termes en anglès referents al temps com ara: sunny, rainy, stormy, snowy, windy…, un cop identificats, per grups van decidir què volien dibuixar i ho van fer amb guixos al terra del pati, va quedar molt guarnit!

Un altre dia, van estar jugant al “Weather Memory”, activitat que els encanta!

I finalment van fer un Bingo, aprenent primer a com es jugava a aquest joc i després marcant les caselles del que anava sortit, tot un repte!