La pluja matinera no ens ha esgarrat la gran festa d’avui! I és que després d’una setmana en la que els alumnes del parvulari han estat atipant al Tió amb mandarines, trossos de pa, galetes, xocolata… Avui tocava fer-lo cagar de valent!
I així ha estat com, els nens i les nenes de P3, P4 i P5 han anat picant i cantant ben fort per fer-lo cagar!
Mireu, mireu com ha cagat!! Paquets de totes les mides, que mica en mica han anat obrint en les que hi havia: dues caixes de construccions grosses, una carretera, cotxes, fireta, una pilota de bàsquet i una xarxa per la cistella, tot per la terrassa, també sorra kinètica per les aules i torrons per a tots i totes!
Avui, seguint amb les activitats de final de trimestre i de Nadal, els nens i les nenes de P3 han fet el seu concert de Nadal per a la resta de companys i companyes del parvulari i per als seus padrins i padrines de 5è.
Us deixem els vídeos de les cançons que han cantat perquè pugueu veure els petits artistes:
ARA VE NADAL
EL NADAL JA ÉS AQUÍ
AMB LA LLUM DEL FANALET
TIÓ DE NADAL
Després de la magnífica actuació de P3, els padrins i padrines ens han recitat el seu poema de Nadal titulat: El Tió de Joana Raspall.
I per acabar els alumnes de P4 i P5 també han cantat una cançó.
Seguint amb el Cookery Workshop de P5 aquestes últimes setmanes els nens i les nenes han estat preparant Cookies.
Per poder-les fer han hagut de trencar a trossos les “walnuts”, triturar el “chocolate”, batre els “eggs”, “add the ingredients” i “mix everything”.
Us deixem la llista d’ingredients necessaris per fer-les:
– 150gr de sucre moreno
– 75ml d’oli
– 1 ou gran batut
– 125gr de farina
– 1 culleradeta de tè d’essència de vainilla o de canyella en pols.
– 1 culleradeta de tè de llevat químic (tipus Royal)
– 75gr de xocolata negra toscament trencada o xips de xocolata
– 75gr de nous toscament trencades
I els passos a seguir:
Barrejar sucre i oli.
A banda, trenquem les nous a trossos.
Afegir l’ou al sucre i l’oli i seguir remenant.
Integrar la farina i seguir remenant.
Afegir el llevat i barrejar.
Un cop està la massa ben lligada afegir les xips de xocolata i les nous.
Un cop la massa està feta, cal donar forma a les galetes.
Amb el forn ja calent posar les galetes a 160º durant 15minuts i anar controlant fins que quedin doradetes.
Aquí veieu com les han fet ells i elles, han quedat boníssimes!
Els i les alumnes de P5 ja han engegat des de fa unes setmanes el Cookery Workshop durant l’estona de Tallers de Raonament, aquesta activitat és un taller de cuina del que en gaudeix cada setmana mig grup classe de P5 i que és íntegrament en anglès. En aquest, a part de cuinar per ells mateixos la recepta proposada aprenen el nom dels ingredients que fem servir cada vegada, en aquest cas: flour, bananas, eggs, chocolate, cinnamon…
Tot seguit us deixem unes quantes fotos perquè pugueu veure com de bé ho fan aquests cuiners i cuineres!
Aprofitant que hem treballat les característiques pròpies d’un barri de ciutat com és el nostre, el barri de Sants a Barcelona, vam voler-les comparar amb les d’un poble, per veure si tenen coses en comú o si són molt diferents.
Vam arribar a la conclusió que eren diferents i el més evident era, per exemple: que els carrers del poble eren estrets, en canvi a la ciutat els carrers solen ser amples. Hi ha menys soroll al poble que a la ciutat. A la ciutat hi ha edificis i al poble hi havia cases i la quantitat de vehicles també era diferent…
En definitiva, aquesta sortida ens va fer reflexionar sobre la nostra realitat i la realitat d’un poble.
I aprofitant que a Gelida hi ha un mitjà de transport poc habitual, el funicular, vam aprofitar per veure’l i explicar com funcionava.
Ens ho vam passar molt bé, aquí ho podeu comprovar!
Dins l’estona d’English de P4 i dels patis d’English amb P4 i P5 hem estat treballant diferents conceptes sobre el temps de manera divertida i tot jugant.
Primer, van conèixer el “Rainbow” i els seus colors, van reconstruir per grups el seu propi “Rainbow” i amb els “spots” de colors en van crear un.
La setmana següent van iniciar-se amb els diferents termes en anglès referents al temps com ara: sunny, rainy, stormy, snowy, windy…, un cop identificats, per grups van decidir què volien dibuixar i ho van fer amb guixos al terra del pati, va quedar molt guarnit!
Un altre dia, van estar jugant al “Weather Memory”, activitat que els encanta!
I finalment van fer un Bingo, aprenent primer a com es jugava a aquest joc i després marcant les caselles del que anava sortit, tot un repte!
Ús de cookies. Aquesta web utilitza cookies per recollir dades d'analítica i màrqueting. Pot acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar ", o rebutjar el seu ús clicant a “Rebutjar” o configurar-les en "Mostra les preferències". Per més informació, pot consultar la Política de cookies.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.