ADÉU CARNESTOLTES, HOLA VELLA QUARESMA!

Avui ens hem acomiadat del Rei Carnestoltes per donar pas a l’arribada de la Vella Quaresma que ha arribat just avui.

Li hem cantat la seva cançó:

Vella Quaresma, Vella Quaresma,
Ai! Que no pots caminar!
Tens tantes cames que t’entrebanques,
i entre tots t’hem d’ajudar.
És que n’hem de tallar una,
una, una, una, una,
És que n’hem de tallar una,
perquè puguis caminar.
I tot seguit hem mirat si tenia alguna nota per nosaltres i li hem tret la primera cama.
A la carta hi deia que la classe de la Lluna havia de buscar pel pati el regal que ens havia portat, mireu que divertit ha sigut!

DIJOUS GRAS

Avui que és dijous gras hem gaudit d’aquest dia esmorzant un entrepà de truita tots junts.

A mig matí ha arribat el Rei Carnestoltes a l’escola, per celebrar la seva arribada ens hem trobat amb els nostres companys de primària al pati per rebre’l i llegir el pregó que han preparat els alumnes de l’escola.

A més tal i com dictaven les consignes avui tocava venir amb un complement d’algun personatge conegut o famós mireu quina varietat hem tingut!

PRIMER DIA DE CARNESTOLTES

Avui tot seguint les indicacions del Rei Carnestoltes tots els alumnes del parvulari han vingut amb un pentinat divertit o el cabell pintat. Aquí teniu les fotos per classes perquè pugueu veure com venien!

També hem rebut la visita de les ambaixadores que ens han anunciat la reina Carnestoltes arribarà a les 18.30h a les Cotxeres de Sants aquest dijous i que dissabte a les 12h del matí es farà la Rua del barri. A més han aprofitat per recordar-nos les consignes de demà dimecres, que hem de portar un peluix i de dijous que hem de venir amb algun complement d’un personatge conegut. Com sempre hem rigut molt amb elles!

A la tarda, han vingut “Los Manitos” i ens han fet un espectacle d’humor.

OLOR A MIMOSA

La mimosa de l’hort amb les seves branques anguloses, amb la seva flor i aquestes boletes rodonetes grogues que fan molta olor floreix durant uns dies a l’hivern i cal estar alerta.

La nostra MIMOSA, la de l’hort de l’Escola, aquests dies està en el seu màxim esplendor.

Avui, GLOBUS I ESTELS hem anat a observar-la i hem decidit dibuixar-la en un paper. Hem mirat de ben a prop com era i mentre fèiem aquest recull la MIMOSA s’ha encarregat de fer-nos arribar la seva olor.

DENIP 2019

Com cada any a la nostra escola hem volgut recordar que el 30 de gener es el Dia Escolar de la No violència I la Pau.

Aquest curs l’hem dedicat al tema de les persones refugiades. A les 12h ens hem trobat al pati tota l’escola junts.

Els companys de 3r d’ESO han cantat i tocat un arranjament de la cançó ‘Give peace a chance’ de John Lennon.

Nosaltres, els més petits de l’escola hem participat cantant la tornada de la cançó.

NADALES DE P3

Aquest dilluns els nens i les nenes del parvulari es van trobar a la sala d’actes per celebrar l’arribada del Nadal tots plegats i veure la cançó i dansa dels de P3. Per aquesta ocasió tan especial també van convidar els seus padrins i padrines de 5è.

Primer van ballar i cantar els estels i tot seguit els globus, ho van fer d’allò més bé! Us deixem els vídeos perquè els pugueu veure.

Aprofitant que estàvem tots junts, els alumnes de P4, els de P5 i fins i tot els padrins han cantat una nadala! Us deixem també uns vídeos, així veureu com de bé ens ho hem passat!

COOKERY WORKSHOP P5: TRUFFLES

Fa unes setmanes hem engegat el cookery workshop de P5. Com a continuació dels tallers que ja feien l’any passat, segueixen sent en anglès repassant vocabulari que ja saben i ampliant-ne de nou.

Per fer aquestes Truffles hem fet servir tres ingredients: chocolate, cream and butter. Després els hi hem donat forma rodona i les hem arrebossat amb coco, xocolata i fideus de colors. Ens han quedat genial!

Us mostrem com les hem fet i com ens han quedat les Truffles:

PRIMERA TROBADA AMB ELS PADRINS A P5

Aquest passat divendres vam fer la primera trobada del curs amb els padrins i padrines. Ja van a primer d’ ESO, s’han fet tan grans! …
Hem organitzat una jornada de jocs de taula i hem aprofitat per consensuar regles dels jocs i aprendre’n d’altres. Ha sigut molt divertit!!
També hem conegut als 10 padrins nous que han entrat aquest curs, ara alguns de nosaltres en tenim dos, estarem el doble de ben acompanyats  😉
Ens tornarem a veure molt properament, ens han d’ajudar a fer les figuretes del pessebre.
Fins aviat, padrins!!

CONCERT SETMANA DE LA MÚSICA

En el marc de la Setmana de la Música, el divendres passat els alumnes del parvulari vam anar a la sala d’actes a escoltar el concert que oferien els de P5 i a unes famílies que es van oferir a venir i mostrar-nos l’instrument que toquen.

Va ser un concert molt bonic, els nens i les nenes van cantar tres caçons que havien estat preparat a classe de música i ho van fer molt bé. Tot seguit teniu els vídeos de les cançons que van cantar les Balenes i els Dofins.

En la segona part del concert, la Marta (mare del Joan i la Clara) va interpretar dues peces al piano i ens va fer veure com una mateixa cançó pot tenir diferents variacions, i tot i sonar una mica diferent, seguir sent la mateixa. A més a més, també vam gaudir de la presència de la Maria (mare de l’Ian) i el Toni (pare del Ton), ells dos van explicar-nos per separat el que portaven i després van fer una actuació conjunta. Per la seva banda el Toni portava una gaita, ens va ensenyar les seves parts i com sonava i la Maria fa de DJ, ens va explicar quina era la feina aquesta que la majoria no sabien ni que era i ens ho va ensenyar posant una cançó i ajuntant-la amb una altra molt diferent sense que aquestes canviessin de ritme i no ens adonéssim del moment en què canviaven. Tot seguit van interpretar una cançó conjunta. Us deixem un vídeo perquè veieu com va anar, esperem que ho gaudiu tan com ho vam fer nosaltres.

Va ser un concert molt divertit i interessant, ens va agradar molt!