LA FESTA DE L’AMANIDA

Aquest passat dimarts al matí al parvulari vam celebrar la primaveral “Festa de l’amanida”.

Com ja és habitual, uns quants alumnes de cada classe van anar a l’hort a collir uns quants enciams per fer de base de les nostres amanides.

Tot seguit van rentar bé fulla a fulla els enciams, també les pastanagues i els tomàquets.

Van trencar a trossos l’enciam, tallar els tomàquets i les pastanagues.

Tot seguit, van repartit els ingredients i amanir cadascuna de les amanides.

Finalment, vam convidar al Quim que és qui ens ajuda a cuidar l’hort de l’escola i ens vam asseure a fora i per cursos vam poder gaudir d’aquest esmorzar diferent tots plegats.

L’amanida estava boníssima!

PROJECTE TRAMS: “M’ENDEVINES”

Durant aquest curs a P4 hem estat fent el projecte “m’endevines” de trams.

Les Balenes hem treballat amb els nens i nenes de l’escola Ginebró i els Dofins amb els nens i nenes de l’escola Sant Gervasi.

Hem fet endevinalles i les hem compartit!! i, tot i que ens ha costat una mica, les endevinalles que hem rebut les hem endevinat TOTES!!

Aquí teniu les endevinalles que hem fet!!… a veure si les endevineu vosaltres…

P5 AL JOC PERDUT

El passat dimarts els nens i les nenes de P5 van anar a la plaça Margarida Xirgu a Montjuïc a participar a l’activitat del Joc Perdut.

Durant l’activitat la protagonista buscava un joc que havia perdut i regalava somnis a canvi de jocs, de manera que cada personatge que apareixia li regalava un joc en el que hi participaven tots els assistents i a canvi ella li donava un somni on sortien uns personatges molt grossos i divertits. Finalment, ella recordava el joc que havia perdut i l’explicava als nens i les nenes perquè hi poguessin jugar també.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és recuperar el joc popular i tradicional mitjançant un espectacle de música on es fa una jugada final amb espectacle. Aquesta activitat està dins el marc del PAE (Programa d’Activitats Educatives) de l‘Ajuntament de Barcelona.

Mireu que bé s’ho van passar!

TALLER DE CUINA P4 – CHOCOLATE CAKE

A P4 seguim amb el nostre Cookery Workshop i aquí us portem la nova recepta que hem estat fent aquests dies.

Es tracta d’un Chocolate Cake que porta els següents ingredients: flour, chocolate, sugar, eggs, butter i walnuts i els passos que seguim són: add, mix, spread i bake.

Tot seguit us deixem la recepta per si voleu provar de fer el pastís a casa vostra:

Ingredients:

150gr de nous (sense clofolla)

125gr de xocolata de cobertura (sense llet)

170gr de sucre

200gr de farina

100gr de mantega

4 ous

16 gr de llevat químic

Passos a seguir:

– Trenquem a trossets les nous per una banda i la xocolata per l’altra.

– Fonem la xocolata i la mantega, les barregem i reservem.

– Tot seguit batem els ous i el sucre fins que quedi una barreja ben escumosa.

– Incorporem la farina i el llevat i seguim remenant.

– Afegim la xocolata i la mantega que teniem reservades i ho barregem tot junt.

– És el moment de posar-hi les nous i remenar fins que quedin repartides per tota la massa.

– Ho aboquem en el motlle i allisem la superfície perquè la mescla quedi ben llisa.

– Finalment ho enfornem a 160º durant uns 45 minuts i llest! Bon profit!

A continuació us deixem unes quantes fotos de com nosaltres hem fet el Chocolate Cake.