GELIDA

Aquest any no hem arribat a GELIDA amb FUNICULAR, ja que el FUNI està espatllat.

Però aleshores, com aquest bonic poble de l’Alt Penedès té un castell, hem decidit canviar l’esmorzar de la Plaça de la Vila a l’esmorzar al Castell que té més de 1000 anys d’història.

L’objectiu d’aquesta excursió era observar com és un poble, com són les cases, les botigues, els carrers i si hi ha soroll. Tot fent la comparativa amb la sortida que vàrem fer pel barri de Sants uns dies abans.

També a cada moment vam poder veure l’inici de la tardor i ens vam aturar per  descobrir petits rètols i els nombres de les cases.

Vam recórrer el poble de dalt a baix, des d’El Castell fins a la Plaça de l’Església i la Plaça del Pi.

El dinar va ser a Les Escoles Velles on vàrem aprofitar per jugar i gaudir de l’entorn.

I retorn a l’escola.

Suposem que PAPALLONES i ERIÇONS devien dormir plans aquella nit!

La valoració del tot positiva!

Videoconferències amb les Girafes i les Zebres de l’Escola Guinardó

Aquesta setmana els Micos i els Gegants i Gegantes de l’escola Proa s’han vist en directe amb les Zebres i Girafes de l’escola Guinardó a través d’una videoconferència.

Amb aquesta connexió han pogut conèixer al seu company del projecte  TIC-TAC, estic amagat. Aquest projecte realitzat amb una altra escola de Trams treballa la comprensió i la lectura amb la motivació de trobar qui és cadascú de l’altra escola en una imatge de la classe.

ES COU, DIVENDRES DINEM A CLASSE III

Ha arribat el dia.

Preparació,

ES COU, DIVENDRES DINEM A CLASSE II

Avui, mans netes i cap a la cuina, a buscar els estris per a fer les ROQUES DE XOCOLATA.

I demà, el Dinar!!

ES COU, DIVENDRES DINEM A CLASSE I

Ja hem començat a  preparar el DINAR d’aquest DIVENDRES a la classe de P5.

Dinarem MICOS i GEGANTS, conjuntament, un menú que anem elaborant amb les nostres estimades cuineres.

Les feines ja estan repartides.

Hem organitzat 5 tasques amb 10 nens per ajudar a realitzar-les.

El grup encarregat d’anar a comprar,  ahir es va encarregar de fer-ho. Arròs, tonyina, blat de moro, taronjada, olives i ,sobretot, “vermutada”.  A més a més de xocolata i  cereals per a les postres…

Avui, el grup de guarniments ha començat a pintar estovalles, demà hi haurà més activitats a fer  …

Altres estan fent la convidada oficial a les altres mestres.

Contes P5

El curs s’està acabant, així que és el moment per ensenyar-vos els contes que els vostres fills/es han fet a la classe.

La Mica, la girafa, i el seu amic Kevin viuen en un zoo; per passar l’estona decidiran fer un partit de futbol, i tot acabarà amb un gran concert. I també podrem veure i sentir la geganta Mar tot fent nous amics al parc d’atraccions. Els nens i nenes de la classe són els autors del guió, les il.lustracions i la veu, a veure si els reconeixeu….

CAN MIQUELÓ

Valia la pena anar a Sant Martí de Centelles, concretament el 9 i 10 de Maig.

Feia dies que a l’Escola ens preparàvem i entrenàvem per anar a Can Miqueló.

I dilluns vam deixar la pluja i la mica de mal temps al Planeta Terra a bord d’una nau espacial. Ben equipats, vam arribar a l’Espai… Allà tot és ben diferent!

Més emocions durant l’estada.

Un extraterrestre, en GRU-GRU, havia perdut la seva nau i nosaltres la vàrem trobar amb pèssimes condicions i enmig d’una bardissa. Sí sí  nosaltres la vàrem trobar.

Tota una aventura!

Us passarem un enllaç per tal que pugueu veure més fotos d’aquesta gran experiència.

Sant Ponç és aquí

És tradició a la nostra escola celebrar el dia de Sant Ponç,11 de maig, festivitat en la que diverses ciutats i pobles de Catalunya s’organitzen fires on les herbes remeieres, la mel, els dolços, fruites en almívar i productes confitats són els protagonistes.

Enguany només el curs de P4 ha pogut elaborar la confitura característica d’aquest dia, ja que la resta érem encara de colònies.

Però el que sí hem pogut fer tot el parvulari és tastar diversos tipus de melmelades i mel, i olorar plantes aromàtiques.

Us deixem aquí unes fotos de l’activitat:

IMG_8204 P1130032 P1130038 IMG_8207 IMG_8208 P1130035 P1130042 DSCF5658 DSC02491 DSCF5647 DSC02487 DSCF5651 DSC02488

DSC02493 DSC02496 DSC02499

DSC02501 DSC02495 DSC02494 DSC02498

EL JOC PERDUT

A la Recerca del Joc Perdut.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és recuperar el joc popular i tradicional i els principals destinataris són els alumnes d’educació infantil de P-5.

S’ensenyen diferents jocs abans de la trobada: LA MASOVERA, MAKETUTUEPÁ, LA MARGARIDETA, ESTÀTUES DE SAL i es fa una trobada final amb espectacle. Enguany el lloc de l’encontre és el PARC DE l’ESPANYA INDUSTRIAL, on es reuniran uns 500 infants de diferents escoles del barri.

La MAGALI regala somnis a diferents personatges – el pagès, el sabater, el pastisser i el músic-. Aquests, a canvi, ens donen les instruccions perquè puguem fer un joc.

En els somnis apareixen gallines, lleons, girafes de xocolata i un pop.

El darrer joc que ens deixa el músic és un joc d’atrapar nens per part dels adults. Així passen de tenir el nas petit a una mica més llarg. I és aquest el joc que buscàvem: EL JOC PERDUT que ens permet relacionar-nos amb nens que no coneixem, divertir-nos junts, engrescar-nos i a fer nous amics.

Tenir amics i JUGAR amb amics és una gran sort i ja els hem TROBAT!