Festa de l’amanida

Un any més hem celebrat la festa de l’amanida, aprofitant que tenim uns magnífics i mooolt ecològics enciams a l’hort.

Dos representants de cada classe han vingut a collir-los.

P1130096DSC06475

Després els hem rentat, escorregut, tallat els tomàquets, pastanagues…. tot fent una amanida ben grossa.

 

P1130092 P1130090 P1130089 P1130093 P1130094 P1130095 DSC02534 DSC02530DSC06477

Hem sortit al porxo del pati a esmorzar tots junts a la fresqueta, tot tastant el nostre enciam acabat de collir.

P1130097 P1130107 P1130099 P1130108 P1130100 P1130102 P1130106 P1130103 P1130110 P1130111

Gràcies, Quim, per cuidar tant el nostre hort!!!


Observem Barcelona

Les Papallones i els Eriçons hem anat al Castell de Montjuïc a observar la nostra ciutat. Hem vist que Barcelona és molt gran, té molts edificis, hem pogut veure la Sagrada Família, el Tibidabo i el port de Barcelona. Hem descobert que Barcelona té mar i muntanya.

CAM00350 CAM00351 DSC_4806 DSC_4807 DSC_4808 DSC_4811 IMG-20160602-WA0008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hem esmorzat en un parc on hi havia uns tobogans molt grans. Ens ho hem passat molt bé baixant-hi, que divertit!

IMG-20160602-WA0007DSC_4803


I M’ENDEVINES?

Les Papallones i els Eriçons, al llarg d’aquest curs, hem participat en un projecte de Trams. Per treball cooperatiu ens hem inventat unes endevinalles i amb els Ipads hem après a dibuixar i hem fet uns dibuixos molt bonics de les nostres endevinalles.

Hem gravat un vídeo on s’escolten les nostres endevinalles i les hem enviat als nostres companys/es de P4 de l’escola Sant Gervasi de Mollet i ells ens han enviat les seves.

A continuació les podreu veure. A veure qui les endevina!


CAN MIQUELÓ

Valia la pena anar a Sant Martí de Centelles, concretament el 9 i 10 de Maig.

Feia dies que a l’Escola ens preparàvem i entrenàvem per anar a Can Miqueló.

I dilluns vam deixar la pluja i la mica de mal temps al Planeta Terra a bord d’una nau espacial. Ben equipats, vam arribar a l’Espai… Allà tot és ben diferent!

Més emocions durant l’estada.

Un extraterrestre, en GRU-GRU, havia perdut la seva nau i nosaltres la vàrem trobar amb pèssimes condicions i enmig d’una bardissa. Sí sí  nosaltres la vàrem trobar.

Tota una aventura!

 

 

 

Us passarem un enllaç per tal que pugueu veure més fotos d’aquesta gran experiència.


Sant Ponç és aquí

És tradició a la nostra escola celebrar el dia de Sant Ponç,11 de maig, festivitat en la que diverses ciutats i pobles de Catalunya s’organitzen fires on les herbes remeieres, la mel, els dolços, fruites en almívar i productes confitats són els protagonistes.

Enguany només el curs de P4 ha pogut elaborar la confitura característica d’aquest dia, ja que la resta érem encara de colònies.

Però el que sí hem pogut fer tot el parvulari és tastar diversos tipus de melmelades i mel, i olorar plantes aromàtiques.

DSCF5660

Us deixem aquí unes fotos de l’activitat:

IMG_8204 P1130032 P1130038 IMG_8207 IMG_8208 P1130035 P1130042 DSCF5658 DSC02491 DSCF5647 DSC02487 DSCF5651 DSC02488

DSC02493 DSC02496 DSC02499

DSC02501 DSC02495 DSC02494 DSC02498

 


EL JOC PERDUT

 

             

                                 

 

A la Recerca del Joc Perdut.  

L’objectiu principal d’aquesta activitat és recuperar el joc popular i tradicional i els principals destinataris són els alumnes d’educació infantil de P-5.

S’ensenyen diferents jocs abans de la trobada: LA MASOVERA, MAKETUTUEPÁ, LA MARGARIDETA, ESTÀTUES DE SAL i es fa una trobada final amb espectacle. Enguany el lloc de l’encontre és el PARC DE l’ESPANYA INDUSTRIAL, on es reuniran uns 500 infants de diferents escoles del barri.

La MAGALI regala somnis a diferents personatges – el pagès, el sabater, el pastisser i el músic-. Aquests, a canvi, ens donen les instruccions perquè puguem fer un joc.

En els somnis apareixen gallines, lleons, girafes de xocolata i un pop.

El darrer joc que ens deixa el músic és un joc d’atrapar nens per part dels adults. Així passen de tenir el nas petit a una mica més llarg. I és aquest el joc que buscàvem: EL JOC PERDUT que ens permet relacionar-nos amb nens que no coneixem, divertir-nos junts, engrescar-nos i a fer nous amics.

Tenir amics i JUGAR amb amics és una gran sort i ja els hem TROBAT!

                                                          

 

 

 

 


Comencem ambients!!

Després de tant i tant preparar-los, aquesta setmana hem començat els ambients! De moment, la sensació que ens ha quedat d’aquest primer dia ha estat que val molt la pena tant d’embolic; els nens/es han estat molt participatius, sorpresos amb el nou material, amb ganes de jugar i explicar el que anaven fent… i la tònica general que totes les mestres hem ressaltat: que malgrat la novetat organitzativa i la barreja de grups, estaven tots molt tranquils i receptius. Ara, ens haurem d’esperar fins al dilluns per seguir-ne gaudint!!

Us deixem un munt de fotos per a què us en feu una idea….

P1120629 P1120643 P1120639 P1120635 (2) P1120634 P1120641 P1120619 P1120622 P1120632 IMG_9658 IMG_9652 IMG_9656 P1120646 P1120638 IMG_9643 IMG_9650 IMG_9651 IMG_9630 IMG_9639 IMG_9633 IMG_9638 IMG_9632 image4 image2IMG_9644P1120633P4050418P4050420P4050421P4050425P4050426


Talentum Schools – Places disponibles (Abril)

Noves places disponibles per a cursos a l’abril:

www.talentumschools.com

 

Ens ha arribat informació d’aquesta plataforma que pot ser interesssant. Es tracta de Talentum Schools, creada per Movistar, una plataforma d’ensenyament on-line o presencial gratuïta per fomentar la creativitat i aprenentatge digital. Per fer els cursos, on-line o presencial has de donar-te d’alta a la plataforma. Teniu en compte que els presencials s’esgoten ràpid!!!

El concepte que promocionen a la web és aquest:

“Hoy en día vemos que los niños y jóvenes son grandes consumidores de tecnología en diferentes ámbitos de su vida. Sin embargo, es difícil encontrar a aquellos que comprenden el funcionamiento de esas tecnologías y que son capaces de crearlas. El objetivo de Talentum Schools es contribuir a impulsar creadores digitales que puedan no sólo consumir bienes digitales, sino también generarlos”

 

pd: Gràcies Eli per la info 😉