Filosofia del nostre projecte

Seguint el ritme del temps essent sostenibles.
Avui no portem cap activitat en concret, sols intentarem transmetre a tota la comunitat com és d’important la sostenibilitat i responsabilitat a la cuina. El món se’n va no sé on (no volem dir paraulotes). Som moltíssim habitants i no hi ha prou aliments per a tots. El canvi climàtic ens està afectant cada cop més. L’agricultura n’està patint els seus efectes. Sense anar més lluny, l’hort de l’escola aquest any no ha estat esplèndid com anteriorment havia lluït, ha estat trist. I això va a més. Ens haurem d’acostumar a uns altres hàbits i un d’ells implica consumir productes locals i de proximitat preferentment. I seria bo mantenir un contacte directe amb la natura, tot gaudint-la i seguint el ritme del temps. Nosaltres ho procurem i intentem observar una conducta de respecte vers tot allò que puguem obtenir d’ella consumint productes de temporada. Cal tenir una cuina responsable, respectuosa i preocupada pel nostre entorn.
No calen grans àpats ni molts diners per menjar saludable .Menjar senzill de carn la justa ,llegum i pasta sovint, i aprofitant els aliments sobrants per fer altres menges.
Gastronomia no és mostrar allò que mengem cada dia, gastronomia també és fer pedagogia alimentària i transmetre-ho als més joves.
En seguim parlant.

Desvetllem el secret

Doncs ja tenim aquí el nostre menú per aquest mes d’octubre i les tres paraules de la S³ són sostenibilitat, salut i sabor.
Tots sabem com tenim el planeta i entre tots com podem intentar donar-li un cop de mà.
Procurarem que el producte sigui de temporada i de proximitat (ja vàrem començar amb la crema de tardor aquest divendres) i també farem una cuina d’aprofitament com un plat nou d’aquest mes la “frittata di pasta” és la forma que tenen els italians d’aprofitar aquest ingredient.
Adequarem els nostres menús a una cuina més saludable intentat que com a mínim un cop a la setmana tot el menú sigui flexiterià.
I moltes idees més.
Com deia en Jaume Pastallé:
Bona Cuina

Els fruits saborosos

Toni Massanés Director de la Fundació Alícia anomena així el seu article de la revista Cuina de setembre i va directament relacionat amb la proposta del plat que hem servit en el menú d’avui.
Com ell diu en una societat cada cop més urbana neix una tendència gastronòmica molt potent que anomenen “foraging” que consisteix a buscar i aprofitar recursos alimentaris silvestres. En realitat però no és un costum tan nou.
Hem de caminar cap aquí indiscutiblement.
Bon profit

Escalfant motors

Des de l’espai del migdia us donem la benvinguda a les noves famílies i ens alegrem de retrobar-nos amb la resta.
Comencem el nou curs amb noves propostes dinàmiques i engrescadores.
De moment: Que amaga la S al cub?
Quin vincle pot tenir amb el plat marcat amb verd?
Es tracta d’un centre d’interès com el de “Les lletres ben cuinades” del curs passat ,o les “B,B ,B” de l’anterior?
De moment us deixem amb incògnita
Bon curs a tothom.

Menú de l’últim dia

Enguany els nois i noies de 6è de primària faran un pas molt important en deixar enrere el cicle superior i arrancar amb l’ESO. Tot un repte per ells/es!
És per aquest motiu i com a petita recompensa, que l’últim menú del curs escolar el trien ells mitjançant una votació. Finalment i per una estreta diferència, s’han imposat els nyoquis amb salsa de tomàquet, l’hamburguesa de vedella amb sorpresa i per últim, de postres, uns maduixots amb nata per acabar d’arrodonir-ho.

Entrevista en castellano

Aquestes dues noietes que veieu a la foto i en el marc de la classe de castellà ens han fet unes entrevistes a la gent de l’espai del migdia: una cuinera i una responsable del servei.
Les seves preguntes estaven molt ben preparades, s’interessaven per: “qué nos gusta más cocinar?“, “Cómo seleccionamos los platos que se sirven en el menú?“, “Qué nos inspira el centro de interés?”, etc.
El que té de bo l’escola és que tots els serveis formem part del mateix projecte i beneficia el global del que aprenem.
Hasta Pronto