Primavera

Aquesta setmana hem fet l’adaptació dels burritos a la nostra manera.
El burrito és un plat originari de la ciutat de Ciudad Juárez i un plat estrella a la cultura mexicana.
L’elaboració l’hem fet a base de “tortilla” gran de farina de blat, embolcallant la bolonyesa, formatge i una mica de pebrot verd amb ceba.

Per altra banda, per donar la benvinguda a la primavera hem fet una amanida amb algunes floretes i hem menjat maduixots amb nata d’allò més bones!

Faves i pèsols

Els nens i nenes de quart de primària han pogut conèixer una mica més de prop aquests dos llegums tan estimats a la nostra dieta mediterrània.

Els han tastat crus i cuinats, s’han sorprès del sabor en cru, sobretot dels pèsols tan dolços.

Esperem que hagin gaudit de l’activitat i s’animin a menjar-los en la varietat de receptes que tenim a la nostra cuina catalana.

Ramen

La setmana passada vam menjar ramen, plat que van escollir els alumnes de segon de primària.
Va ser tot un èxit, tothom va menjar-s’ho d’allò més bé. Els haurem de fer un monument per la troballa!
L’origen del ramen recau a la Xina, on es diu que els japonesos van adquirir la sopa de fideus “la mian” i la van adaptar per convertir-la a l’actual ramen.
Nosaltres hem fet la nostra versió per a poder servir-la a l’escola, l’hem fet amb un caldo casolà, hi hem afegit miso, fideus, xampinyons, shitakes, pollastre a la planxa i ou dur, (els xampinyons i els shitakes eren opcionals).

Arancini

Aquest mes, el plat de la diversitat ha sigut “l’arancini”, traduït de l’italià “petita taronja” ja que a la recepta típica, se sol arrebossar amb safrà i li dóna el toc ataronjat característic de l’espècie. Nosaltres no arribem a ser tan gurmets i no n’hem posat.
També és un plat molt utilitzat per reaprofitar l’arròs del dia anterior, afegint-hi alguns ingredients com poden ser mozzarella, pernil dolç, pèsols… per allargar-ne la massa.

Es tracta d’un plat típic de la cuina siciliana a base d’arròs i parmesà (nosaltres hi hem afegit una bona quantitat de bolets), arrebossat amb ou i farina de galeta. Les boles se solen fer de 8 a 10cm tot i que nosaltres les hem fet mida mandonguilla. Boníssim!!

El sentit del gust

La sabor és la impressió que causa un aliment al sentit del gust, dolç com la pera, amarg com la xocolata, salat com l’anxova i àcid com el suc de llimona. Els nens i les nenes de segon han experimentat amb aquest sentit per treballar el gust dels aliments. Tots esperaven una xocolata dolça i l’han trobat amarga, de seguida han deduït que hi faltava sucre i llet.

Plats nous de la setmana

Aquesta setmana en la confecció de menús… els nens i nenes de 4t de primària han escollit “la chickenburguer”! Una deliciosa hamburguesa de pollastre feta a casa i arrebossada amb panko, un cereal espectacularment cruixent, la cosa no acaba aquí, també duia canonges, panet de Viena i les dues salses també escollides, ketxup i maionesa.
Els infants i personal del Proa que han tingut la sort de tastar-la, han quedat al·lucinats!

El plat de la diversitat d’aquesta setmana ha sigut l’arròs cubà amb fesols negres.
El típic arròs cubà amb fesols negres, salsa de tomàquet, ou ferrat i l’ingredient exòtic que potser molts no coneixeu, el “patacón”. Es tracta del que ells en diuen “plátano macho”, un plàtan poc madur, pelat i tallat a rodanxes, aixafat i cuit.
Cru és verd i de textura estellosa, un cop cuinat canvia la cosa!

Menú de Nadal

Avui celebrem el dia de Nadal amb una bona escudella, el seu pollastre rostit i els torrons que pertoquen.
El Nadal sol coincidir amb l’inici de l’hivern, així que ens va fantàsticament bé començar-lo amb un àpat tan deliciós!
Només ens queda desitjar-vos unes bones festes i que en la mesura del possible, les pugueu passar al costat de la vostra família.
Així que… Bon Nadal!

Massaman curry

Aquest dijous hem menjat massaman curry de vedella, THAI!!, un plat de cuina tailandesa a base de vedella, llet de coco, panela, canyella, llorer, cardamom, gingebre, galanga, tamarinde i cúrcuma.
És una elaboració que se sol fer amb pollastre o vedella, ja que és originària del sud de Tailàndia, on el 60% de la població és musulmana. No és d’estranyar doncs que “massaman” signifiqui musulmà en tailandès.

Una dada curiosa és que no porti curry quan al nom del plat el du. Pels asiàtics, la paraula curry, és utilitzada per designar un conjunt de plats elaborats amb una gran mescla d’espècies. En canvi, a occident la fem servir per referir-nos a una espècie en concret, ja que els anglesos, la van anomenar així quan la van descobrir.