Mirem, tastem i mengem

A l’espai del migdia tenim com a eix central l’alimentació.
Com ja sabeu per nosaltres és tan important el que es menja, com es menja i amb qui es menja.
Per tot això muntem força activitats al voltant d’aquest tema.
Aquí teniu un petit recull fotogràfic d’un parell d’activitats.
Amb els alumnes de 3r de primària hem tastat codonyat i allioli de codony, dues elaboracions amb codony.

Amb 4t d’ESO coneixement d’aliments i sabors que no portem en el nostre ADN de cuina mediterrània, en aquest cas la llet de coco que era un ingredient d’un plat tailandès que va agradar molt.

Varen gaudir els dos grups d’un bon moment.

Thanksgiving a la nostra manera

Ahir dijous a l’espai del migdia vàrem fer una petita cerimònia d’acció de gràcies.

Durant tota la setmana vàrem omplir un mural amb petits escrits donant gràcies per tot el que tenim, per tot el que ens  passa, pel lloc on vivim…

Desprès vàrem fer un àpat semblant  al que fan als Estats Units l’últim dijous de novembre.

Patates gratinades amb cols de Brussel·les.

Cuixetes rostides amb salsa de nabius.

Gofres amb marshmallow i xocolata

MUMMMMM

Filosofia del nostre projecte

Seguint el ritme del temps essent sostenibles.
Avui no portem cap activitat en concret, sols intentarem transmetre a tota la comunitat com és d’important la sostenibilitat i responsabilitat a la cuina. El món se’n va no sé on (no volem dir paraulotes). Som moltíssim habitants i no hi ha prou aliments per a tots. El canvi climàtic ens està afectant cada cop més. L’agricultura n’està patint els seus efectes. Sense anar més lluny, l’hort de l’escola aquest any no ha estat esplèndid com anteriorment havia lluït, ha estat trist. I això va a més. Ens haurem d’acostumar a uns altres hàbits i un d’ells implica consumir productes locals i de proximitat preferentment. I seria bo mantenir un contacte directe amb la natura, tot gaudint-la i seguint el ritme del temps. Nosaltres ho procurem i intentem observar una conducta de respecte vers tot allò que puguem obtenir d’ella consumint productes de temporada. Cal tenir una cuina responsable, respectuosa i preocupada pel nostre entorn.
No calen grans àpats ni molts diners per menjar saludable .Menjar senzill de carn la justa ,llegum i pasta sovint, i aprofitant els aliments sobrants per fer altres menges.
Gastronomia no és mostrar allò que mengem cada dia, gastronomia també és fer pedagogia alimentària i transmetre-ho als més joves.
En seguim parlant.

Desvetllem el secret

Doncs ja tenim aquí el nostre menú per aquest mes d’octubre i les tres paraules de la S³ són sostenibilitat, salut i sabor.
Tots sabem com tenim el planeta i entre tots com podem intentar donar-li un cop de mà.
Procurarem que el producte sigui de temporada i de proximitat (ja vàrem començar amb la crema de tardor aquest divendres) i també farem una cuina d’aprofitament com un plat nou d’aquest mes la “frittata di pasta” és la forma que tenen els italians d’aprofitar aquest ingredient.
Adequarem els nostres menús a una cuina més saludable intentat que com a mínim un cop a la setmana tot el menú sigui flexiterià.
I moltes idees més.
Com deia en Jaume Pastallé:
Bona Cuina

Els fruits saborosos

Toni Massanés Director de la Fundació Alícia anomena així el seu article de la revista Cuina de setembre i va directament relacionat amb la proposta del plat que hem servit en el menú d’avui.
Com ell diu en una societat cada cop més urbana neix una tendència gastronòmica molt potent que anomenen “foraging” que consisteix a buscar i aprofitar recursos alimentaris silvestres. En realitat però no és un costum tan nou.
Hem de caminar cap aquí indiscutiblement.
Bon profit