Tast de pa

La setmana passada vam organitzar un tastet de pa pels alumnes de 5è de primària. Van tastar 4 tipus de pans diferents, un de blat de moro, un pa de nous, un d’integral i l’altre de cereals.
Els va resultar molt interessant endur-se a la boca sabors diferents. Ells sols, anaven descobrint textures alternatives o bé que les farines eren diferents, tot plegat molt interessant!

Primavera

Aquesta setmana hem fet l’adaptació dels burritos a la nostra manera.
El burrito és un plat originari de la ciutat de Ciudad Juárez i un plat estrella a la cultura mexicana.
L’elaboració l’hem fet a base de “tortilla” gran de farina de blat, embolcallant la bolonyesa, formatge i una mica de pebrot verd amb ceba.

Per altra banda, per donar la benvinguda a la primavera hem fet una amanida amb algunes floretes i hem menjat maduixots amb nata d’allò més bones!

Faves i pèsols

Els nens i nenes de quart de primària han pogut conèixer una mica més de prop aquests dos llegums tan estimats a la nostra dieta mediterrània.

Els han tastat crus i cuinats, s’han sorprès del sabor en cru, sobretot dels pèsols tan dolços.

Esperem que hagin gaudit de l’activitat i s’animin a menjar-los en la varietat de receptes que tenim a la nostra cuina catalana.

Ramen

La setmana passada vam menjar ramen, plat que van escollir els alumnes de segon de primària.
Va ser tot un èxit, tothom va menjar-s’ho d’allò més bé. Els haurem de fer un monument per la troballa!
L’origen del ramen recau a la Xina, on es diu que els japonesos van adquirir la sopa de fideus “la mian” i la van adaptar per convertir-la a l’actual ramen.
Nosaltres hem fet la nostra versió per a poder servir-la a l’escola, l’hem fet amb un caldo casolà, hi hem afegit miso, fideus, xampinyons, shitakes, pollastre a la planxa i ou dur, (els xampinyons i els shitakes eren opcionals).

Arancini

Aquest mes, el plat de la diversitat ha sigut “l’arancini”, traduït de l’italià “petita taronja” ja que a la recepta típica, se sol arrebossar amb safrà i li dóna el toc ataronjat característic de l’espècie. Nosaltres no arribem a ser tan gurmets i no n’hem posat.
També és un plat molt utilitzat per reaprofitar l’arròs del dia anterior, afegint-hi alguns ingredients com poden ser mozzarella, pernil dolç, pèsols… per allargar-ne la massa.

Es tracta d’un plat típic de la cuina siciliana a base d’arròs i parmesà (nosaltres hi hem afegit una bona quantitat de bolets), arrebossat amb ou i farina de galeta. Les boles se solen fer de 8 a 10cm tot i que nosaltres les hem fet mida mandonguilla. Boníssim!!

El sentit del gust

La sabor és la impressió que causa un aliment al sentit del gust, dolç com la pera, amarg com la xocolata, salat com l’anxova i àcid com el suc de llimona. Els nens i les nenes de segon han experimentat amb aquest sentit per treballar el gust dels aliments. Tots esperaven una xocolata dolça i l’han trobat amarga, de seguida han deduït que hi faltava sucre i llet.