Menjar pels ulls

És evident que un plat, a més de bon gust, ha de tenir bon aspecte; penso que si ens ho proposem la cuina pot ser un mitjà d’expressió plàstica, però no oblidem pas que la cuina és un art per menjar.
Josep Pla deia que la cuina és el paisatge posat a la cassola i així és, les verdures, les fruites, les carns i els peixos són una paleta de colors inescrutable.
Es prepararà una activitat adaptada a les diferents edats per aprendre a ser acurat i respectuós amb el menjar.
Us convido a veure aquest vídeo que resulta interessant sobretot en el tram final “Del cap al plat”.

Bona cuina

El nostre primer plat literari

Aquí teniu el plat literari de setembre.
En el llibre “El camí de les aigües”, la protagonista, que és una cuinera d’un balneari que durant la guerra cuina per als soldats dels hospitals de campanya, té com a plat de referència els seus desitjats canelons que nosaltres hem intentat fer com crèiem que ella els preparava …. El que sí sabem és que els de casa nostra han agradat molt a tot el col·lectiu de Proa.

Suggeriments de sopars molt casolans

Ja teniu a la web de l’escola algunes propostes que us poden interessar quan esteu cansats de pensar i avui què soparem.
Són propostes amb uns  productes molt nostrats i algun de més sofisticat.
Els divendres els hem donat un toc més festiu i sempre hem intentat reduir el consum de proteïna càrnica.
No dubteu en consultar-les.
Ah!!!! bon profit i bona festa major.
Aquí teniu un exemple: Tiramisú de préssecs.

Benvinguts i ben retrobats al nou curs

Venim carregats d’energia i novetats que anireu descobrint al llarg dels mesos, renovarem activitats que ja fèiem i n’encetarem  altres de noves.
Per començar, us agradaria saber quin és el tema central d’aquests curs? doncs apa , aquí teniu el menú de setembre amb el tema ja encetat i ja podeu deixar anar la imaginació.
I per acabar,  com diu la Carme Ruscalleda.
Un poema està fet de lletres ben cuinades.

Els nostre Nuggets

Avui a la nostra escola per dinar hem menjat Nuggets
És un plat que agrada molt a tota la col·lectivitat i que a diferència dels que podem trobar a grans superfícies els que servim a l’escola són totalment saludables.
Estan fets amb molt respecte i amb uns ingredients totalment naturals.
Pollastre tallat a quadradets, farina de blat, “panko” i ou, s’acaben fregint amb oli “alto oleico“.
En la nostra cuina no hi entra cap aliment processat, per tant ja tenim un bon tros de camí cap a una dieta saludable recorregut.
Potser els haurem de canviar el nom als Nuggets per no crear confusions……….

Extremant les precaucions

A la nostra escola servim cada dia aproximadament uns 550 menús, entre els quals alguns són dietes especials per a  nens o adults que tenen alguna al·lèrgia o intolerància alimentària.
Una de les dietes que preparem és per a  l’al·lèrgia al gluten també anomenada Celiaquia.
Per tal que no puguem patir cap contaminació creuada hem comprat un forn que sols servirà per cuinar aliments sense gluten, això ens donarà molta seguretat i alhora  tranquil·litat ja que les farines s’expandeixen amb molta facilitat.

Aprofundim els nostres coneixements culinaris

El talleret d’aquesta setmana amb els alumnes de primer d’ESO consistia en veure que tenim diferents tipus de patates i que cada una d’elles és adequada a una cocció concreta.
En aquets cas vàrem mirar tocar i tastar 3 tipus de patates.
La patata violeta que té unes característiques pràcticament visuals.
La patata agria  que pel seu contingut en  midó és molt adequada per fregir
I la patata “Red Pontiac” boníssima per bullir o estofar.
La violeta la vàrem  tastar fregida en xips i bullida en parmentier.
L’Agria  fregida a palets
I la “Red Pontiac” bullida xafada a forquilla.
Totes varen tenir un gran èxit, si no pregunteu als participants.

Desconstrucció d’un entrepà

El “Serranillo“ és un entrepà gairebé tan popular com el “Pepito de lomo”. Els ingredients que li donen forma són:
Llom de porc
Pernil Ibèric
Pebrot verd Italià
Un bon pa
El plat del menú d’aquest dimarts en dèiem “Serranillo al plat” i portava els mateixos ingredients servits de la següent manera: tall de llom, cobert per tall de pernil salat, cobert per pebrot verd Italià i acompanyant de crostons de pa
Un divertiment deliciós.
Per als que ho vulgueu provar.
Bon profit !!!!