TALLER DELS ALIMENTS A 2N

El Jordi és un biòleg que va venir a l’escola a explicar-nos d’on provenen els aliments.

Ens ha explicat el que és un producte manufacturat, un aliment creat artificialment en una fàbrica. Ens hem adonat que hi ha molts aliments que mengem que no són naturals i que per tant han estat processats.

El Jordi ens ha repartit diferents aliments; en grup cooperatiu els hem classificat segons el seu origen i si crèiem que era manufacturat o natural. Després anàvem explicant per què l’havíem posat en aquell espai de la classificació.

Amb aquest taller i amb tot el que ens ha ensenyat en Jordi hem pogut seguir amb el projecte dels aliments!!!!


A 3r ESTUDIEM ELS FONGS

Al llarg de les últimes setmanes, els alumnes de 3r hem estat investigant i aprenent característiques dels fongs. En un primer moment, vam fer un mapa conceptual dels regnes dels éssers vius per comprendre que els fongs constitueixen un d’aquests regnes.

A partir d’uns aliments que vam deixar uns dies a l’aula, vam poder veure com hi anaven creixent les floridures. Gràcies a les lupes, el microscopi digital i la lupa binocular vam poder observar-les en detall.

 

 

Amb un experiment en què vam barrejar llevat fresc amb aigua i sucre, vam poder comprendre que la fermentació del llevat produeix diòxid de carboni i que aquesta reacció és aquella que aprofitem també per fer que pugin els nostres pastissos.

 

 

A la sortida que vam fer el 29 de novembre a Can Catà, vam poder realitzar un itinerari per Collserola en el qual ens vam convertir en veritables caçadors de bolets! Allà ens van explicar que la majoria de fongs es reprodueixen per espores, que el cos del fong es diu miceli i que alguns fongs fan bolet, el qual n’és l’òrgan reproductor.

 

A l’itinerari per la natura també vam poder parlar dels líquens, de la molsa i d’espècies d’animals que habiten a Collserola. Així, vam veure petjades de porc senglar i ens van explicar com funcionen les caixes-niu de la mallerenga carbonera.

 

Tot plegat, ha estat una bona descoberta científica!


Línies del temps a 5è

Aquest primer curs del Cicle Superior comencem un llarg viatge pels grans períodes de la Història que finalitzarà a 6è amb l’Edat Contemporània. Per això, abans d’endinsar-nos en la Prehistòria hem creat les nostres línies del temps, per situar-nos en el temps, saber la durada de cada període, quins són els fets més representatius de cada etapa…

Les voleu veure? Aquí teniu unes quantes fotos del procés i del resultat final.