Treballem els colors primaris i DESCOBRIM ELS COLORS SECUNDARIS!

A segon treballem els colors primaris:

  • El Magenta
  • El Groc Llimona
  • El Blau Cian

Experimentant amb ells descobrim que si els barregem aconseguim uns altres colors.

La primera activitat comença doblegant un full per la meitat. Què passaria si poséssim pintura sobre el full i el tanquéssim? Les respostes van ser molt divertides:

  • Faríem una marranada!
  • Es trencaria el paper!
  • La pintura sortiria del paper i ho tacaríem tot!
  • Es barrejarien els colors!…

Tots ho volen provar, així que ens posem a treballar….escampem pintura a sobre de cada paper i cada vegada hi tiro dos colors primaris.

  • MAGENTA + GROC LLIMONA
  • BLAU CIAN + MAGENTA
  • GROC LLIMONA + BLAU CIAN

Tanquem el paper i barregem. La veritat és que passa tot el que ells havien dit: hi ha papers que es trenquen, la pintura surt, ens embrutem…..però el més important és que els colors es barregen i …..SORPRESA!!!!  Descobrim els COLORS SECUNDARIS! (VERD, TARONJA I LILA).

3  2

1

La segona activitat és un experiment.

Material:

– 7 pots de vidre transparents

– paper de cuina absorbent

– pintura dels colors primaris (magenta, groc llimona i blau cian)

– aigua

Preparació de l’experiment:

Situem els set pots de vidre en fila.

En el primer hi posem aigua i una mica de pintura d’un color primari. A continuació anem fent una sèrie:  un pot de vidre el deixem buit i un l’omplim amb un color primari diferent i aigua (només repetim un color primari).

A cada pot posem un paper de cuina absorbent enrotllat (fent un xurro) i l’altra punta del paper la posem  dins del pot del costat.

4

Conclusió de l’experiment:

L’aigua amb pintura és absorbida pel paper de cuina i passa fins el següent pot on s’ajunta amb un altre color, creant les barreges dels colors secundaris.

 

5  6

La tercera activitat: recollim les dades que hem obtingut en una fitxa.

Els dono les pintures dels colors primaris i per grups han de trobar les barreges dels colors secundaris.

7  8

 

 

10  9

 

 


La robòtica al cicle inicial

BEE BOT

I la robòtica s’ha instaurat al Cicle Inicial!

2015-01-29 11.43.372015-01-29 11.41.562015-01-29 11.44.25

 

Aquest curs comptem amb un nou recurs educatiu, innovador i motivador: els Bee-Bot. Són uns petits robots-abelles que ens permeten –tot jugant-  introduir-nos al llenguatge de programació.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA5

 

Comptem amb una aplicació als Ipads per anar practicant.

62015-01-29 11.56.342015-01-29 11.57.01

 

Amb les joguines en forma d’abella  manipulant en un taulell, ens endinsem en aquest treball de programació i organització a l’espai. És un treball divertit que, poc a poc, pot anar despertant en els nens l’ interès pel món de la robòtica.

2015-01-29 11.44.47

 

Aquí us deixem un vídeo on podeu veure les abelles en acció!

BEE BOT / Escola Proa / Vimeo.


Experimentem per la pau

Els grans de Cicle Inicial, a plàstica, fan mòbils de la Pau per decorar l’escola. Aquest mòbil està fet amb un colom realitzat amb la tècnica de la papiroflèxia, doblegant paper en forma de ventall.Aprofitem que hem de fer un símbol de la Pau per a decorar-ho tot experimentant. Primer marquem el dibuix del símbol a una cartolina gruixuda, el retallem i punxem els forats de dins.

Per fer l’experiment necessitem:

  • Un litre de llet.
  • Pintures de colors.
  • Una safata una mica alta.

 

Primer tirem una mica de llet:

foto 1

 

Després, anem tirant pintura dels colors que triem.

FOTO 2FOTO3

 

Anem sucant el nostre símbol fins que ens quedi un estampat que ens agradi.

FOTO4FOTO5

 

El resultat  que queda és impressionant!

FOTO6

 

I els mòbils, tots muntats i penjats, omplen l’escola de Pau i de color!

FOTO 7

 

A veure quines famílies s’animen a realitzar l’experiment a casa!


SETMANA D’ACCIONS EDUCATIVES PEL DRET A MIGRAR

Ja s’acaba el trimestre i a l’escola és un no parar! Assajos pel concert, decoracions nadalenques, sortides a fires de Nadal, mestres acabant informes, entrevistes de darrera hora, funcions de teatre…

Per acabar-ho d’adobar, ens hem engrescat a participar a la Setmana d’Accions Educatives pel Dret a Migrar que ens va proposar la Comissió de Solidaritat de l’escola.

I què us hem de dir? Doncs que paga la pena participar en tot allò que ens permet adquirir valors, col.laborar, organitzar-nos,treballar junts grans i petits…ja que a l’escola, per damunt de tot, venim a aprendre a ser cada dia millors persones.

 

 Una setmana abans, cada classe de la Primària es va encarregar de fer un cartell per al “Dia de visualització” i  dilluns dia 12 vam penjar les pancartes per informar-vos.

Dimarts 13 vam realitzar un mural col·lectiu al pati gran.

   

 

   

Alguns nens i nenes van dedicar dibuixos als refugiats, altres els van escriure missatges, hi ha qui va voler representar sentiments, sensacions…

 

   

 

   

 

Per acabar, ens vam trobar tota l’escola divendres 16 al pati, on es va llegir el poema “Podries” de la Joana Raspall i es va fer un minut de silenci.

    

Aquí us deixem el poema perquè si no el coneixeu, el pugueu llegir.

És veritablement bonic!

PODRIES

Si haguessis nascut
en una altra terra,
podries ser blanc,
podries ser negre…
Un altre país
fóra casa teva,
i diries “sí”
en un altra llengua.
T’hauries criat
d’una altra manera
més bona, potser;
potser, més dolenta.
Tindries més sort
o potser més pega…
Tindries amics
i jocs d’una altra mena;
duries vestits
de sac o de seda,
sabates de pell
o tosca espardenya,
o aniries nu
perdut per la selva.
Podries llegir
contes i poemes,
o no tenir llibres
ni saber de lletra.
Podries menjar
coses llamineres
o només crostons
eixuts de pa negre.

Podries ….podries…

Per tot això pensa
que importa tenir
LES MANS BEN OBERTES
i ajudar qui ve
fugint de la guerra,
fugint del dolor
i de la pobresa.

Si tu fossis nat
a la seva terra,
la tristesa d’ell
podria ser teva.

                                    Joana Raspall