El passat divendres, els nens, les nenes i els mestres de Parvulari i Cicle Inicial, contents i emocionats, ens vam trobar al pati gran de l’escola on vàrem celebrar la Festa Major.
Hi va haver danses, gegants, balls de capgrossos, gresca i xerinola.
Com ja us deveu imaginar, ens ho vam passar d’allò més bé!
Aquí us deixo una petita gravació de la nostra festassa.
A finals de juny, va arribar l’últim dia de curs i com sempre, els diferents cicles teníem ganes de celebrar-ho!
El Cicle Inicial i el Mitjà es van refrescar tot fent bombolles. Va resultar una activitat molt divertida per acabar aquest trimestre i el curs. Van intentar fer les bombolles el més grans possible i com no, explotar-ne quantes més millor!!!
El Cicle Superior es van reunir per fer el comiat als de sisè. Va ser una festa de graduació molt bonica. Els de cinquè s’havien encarregat que això fos possible. Gràcies a tots!
Després de l’estiu ens tornarem a trobar per començar un nou curs amb plena energia.
Ja acabant el curs els nens i nenes de 2n de cicle Inicial ens hem iniciat en el funcionament de l’electricitat.
Primer a l’escola i un altre dia fent el taller de “Camins de l’electricitat” al “CosmoCaixa”.
A l’escola ens van donar una pila i una bombeta i tot investigant, ens vam adonar que si la bombeta tocava els pols de la pila s’encenia.
Per complicar-ho una mica més ens van donar uns cables elèctrics ,i vam poder fer un circuit elèctric. Al principi ens va costar però al final ho vam aconseguir.
Al taller vam poder observar que l’electricitat busca camins de sortida i pot passar dels uns als altres. Mireu com s’aixecaven els plomalls i els cabells!
També vam poder veure que fregant un tub de plàstic amb un tros de llana podem generar electricitat estàtica i llavors s’enganxen paperets i fins i tot, també se’ns aixequen els cabells.
Després ens van donar un circuit elèctric i vam haver de comprovar quins material deixen passar l’electricitat (conductors ) i quins no (aïllants).
I per acabar, vam poder fer funcionar una ràdio en la que érem nosaltres els conductors de l’electricitat.
En Xavier i l’Eulàlia que estan aprenent a tocar el violí, ens van fer un gran concert com a fi de curs!!
En Xavier que ja fa anys que està estudiant i practicant, ens va tocar tres peces i l’Eulàlia, que ha començat a aprendre a tocar el violí aquest curs, ens en va tocar un parell.
Ho van fer molt i molt bé!!! El públic va aplaudir molt!!
Ja estem esperant que en el curs vinent ens en facin un altre…
Els titelles volien parlar davant d’un públic. Esperàvem impacients que arribés el dia!!!
Vam pensar que els nens i nenes de 1r i 2n serien els espectadors ideals. I així va ser, com per fi va arribar el 13 de juny.
Ens vam repartir uns grups a cada curs i vam anar a explicar les nostres històries a aquests petits noiets que van quedar molt contents.
Aquí teniu els títols de les nostres grans obres:
El bosc màgic, El llibre màgic, Els personatges, Els quatre amics, La grangera dels animals, L’últim supervivent, El circ, La biblioteca encantada, La casa encantada a l’espai, La gran aventura a l’espai, i Un robatori.
Nosaltres vam quedar súper feliços de veure com el nostre esforç ens havia servit per alegrar el dia als més menuts, que van obsequiar-nos amb les seves preguntes i aplaudiments. Els vam respondre deixant-los veure i tocar els nostres titelles.
Cada nen i nena ha portat una poma per experimentar amb ella els quarts i les meitats que hi ha en qualsevol unitat.
Primer hem fet hipòtesis de les parts que obtindríem si la partíssim per la meitat i ho hem comprovat. També hem anat pensant i comprovant les meitat que hi ha amb 2, 3 4 ….pomes.
Un cop ha quedat clar el treball amb les meitats, hem fet el mateix amb els quarts.
Després, amb els quarts i les meitats que teníem, hem fet composicions amb pintura!!
Els nens i nenes de primer estem treballant l’aigua. Entre altres coses estem fent alguns experiments com el que vam fer l’altre dia.
Materials: Oli, un got i un glaçó fet amb aigua tintada amb un suro
Volíem saber què passaria quan poséssim el glaçó amb el suro dins del recipient amb oli. Van sortir diferents hipòtesis:
Que l’oli es tornaria negre, com el color del glaçó
Que el glaçó es desfaria i es barrejaria tot
Que sortirien bombolletes
Que l’oli canviaria de color i es congelaria
Que faria soroll
Que el gel baixaria i l’oli quedaria a dalt
Vam haver d’esperar una bona estona. El glaçó s’anava desfent gota a gota i l’aigua s’anava dipositant a baix de tot. El suro quedava a sobre, a dalt. Finalment vam veure que el glaçó es va desfer tot i l’aigua negra quedava a la part de baix, i que el suro seguia a dalt, que no s’enfonsava. Vam posar la barreja en una ampolla de plàstic ben tancada i vam veure que per més que barrejàvem l’oli i l’aigua, al cap d’uns moments es tornaven a separar, quedant sempre l’aigua a baix i l’oli a dalt!!! L’aigua i l’oli no es barregen perquè oli pesa menys que l’aigua!!
Ús de cookies. Aquesta web utilitza cookies per recollir dades d'analítica. Pot acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar tot" o configurar-les o rebutjar el seu ús clicant "Mostra les preferències".
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.