VIDEOTRUCADA AMB L’ESCOLA LLOR

Els alumnes de 4t de Primària hem participat en un Projecte de col.laboració intercentres de la fundació Tr@ms. Aquest fet ens ha portat a conèixer com funciona el correu electrònic i poder enviar-nos missatges, textos i felicitacions amb els companys de l’Escola Llor de Sant Boi de Llobregat.

Per acabar el projecte hem fet una videotrucada amb la finalitat de poder posar imatge i veu als nostres companys.

Ens ha agradat molt l’experiència!


SOLAR SYSTEM

Els alumnes de 4t seguim immersos en l’estudi del Sistema Solar i dels planetes que el composen. Segur que recordeu que setmanes enrere us vàrem explicar que vam anar d’excursió a l’observatori de Pujalt, oi?

Doncs bé, també va venir l’Emma per compartir amb nosaltres vocabulari i altres curiositats, en anglès. Per començar, vam aprendre a dir el nom dels planetes, tot i que no són gaire diferents que en català. Per exemple: Urà és Uranus; Mart és Mars; Mercuri és Mercury; potser el més diferent és Earth, que vol dir Terra i a tots ja ens sonava.

Després vàrem construir el nostre propi Solar System. L’Emma ens va ajudar a decidir els colors dels planetes, ho vam enganxar en una cartolina negra i ho vam decorar. La veritat és que ha quedat molt xulo, mireu les fotos i ho podreu comprovar.

 

To be continued!


COLÒNIES A CICLE MITJÀ

Aquest any els nens i les nenes de Cicle Mitjà hem anat de colònies a Mas Gircós, una casa que es troba a Sant Ferriol a la comarca de La Garrotxa.

Han estat tres dies fantàstics on hem pogut fer un munt d’activitats.

La primera va ser una excursió fins l’ermita de Palera. Hi vam anar tots junts, després de ploure, i per això vam trobar un camí tot enfangat. Van obrir-nos l’ermita i la vam poder visitar.

Les altres activitats les hem fet organitzats en tres grups i de manera rotatòria tots anàvem passant per tot arreu.

Al voltant de la casa hem pogut fer: ARC, CORDA FLUIXA I ROCÒDROM

Una mica més enllà de la casa, prop d’un riu, hi havia les TIROLINES

El tercer grup era el que feia ORIENTACIÓ i per això havien de seguir unes consignes i amb ajuda de la brúixola, arribar a la casa després de fer una ruta circular.

Cada dia hi ha hagut també una estona de temps lliure.

Els àpats els fèiem en un menjador força gran i el menjar era boníssim!

Les activitats de nit també ens han agradat: JOC DE NIT i BALL DE COMIAT

Per acabar el dia, és necessari un bon descans i no hi ha res millor que dormir amb colla.

L’últim dia, abans de dinar, vam fer-nos les fotos de grup per tenir un últim record.

De tornada amb l’autocar, hi ha qui va aprofitar per fer un altre descans.

Ens ha agradat molt compartir aquests dies!!!


JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa R i Aitor A “Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna V “La vaca que no feia llet”
4t.-B       Poesia. Berta P “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau G “Un conte que mai hauria de ser real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona C “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth C “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar R “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa R i l’Aitor A han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona C i la Pilar R, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!


L’Observatori Pujalt

Els alumnes de 4t estem estudiant el Sistema Solar i per això investiguem i aprenem coses sobre els planetes en general i la Terra en particular.

Ara ja sabem que la Terra es trasllada al voltant del Sol i triga 365 dies i que per aquest motiu existeixen les estacions; o també sabem que la Terra triga 24h en rotar sobre si mateixa i que per això hi ha dies i nits. Amb aquest context, divendres vam anar fins a Pujalt per visitar el seu Observatori.

L’Albert -el noi que ens va rebre- ens va estar explicant moltes coses: les fases de la lluna, les constel·lacions, vam mirar a través d’un telescopi i vam veure com n’és de potent el Sol…

Tot plegat va ser interessant i curiós. Realment l’univers és un tema tan ampli que ens té molt encuriosits.


Maqueta aparell respiratori

Els alumnes de 4t, després de treballar la respiració i experimentar amb els pulmons d’un xai, hem volgut construir una maqueta dels nostre aparell respiratori per veure bé el seu funcionament.

Aquests són els materials que hem necessitat:

  – una ampolla de plàstic de 1’5 litres (que farà de caixa toràcica),

– canyes (que faran de vies respiratòries),

– 2 globus (per fer de pulmons)

– i un guant de làtex (que serà el nostre diafragma).

 

 

 

 


És important respirar!

A quart hem estat treballant l’aparell respiratori i avui hem fet la dissecció d’uns pulmons de xai.

El material que hem necessitat ha estat: uns pulmons de xai amb la seva tràquea, tisores de cuina, safata de laboratori, una bona lupa, guants i un drap per eixugar-nos.

Hem pogut observar que el pulmó esquerre és més petit que el dret perquè ha de deixar espai a un altre òrgan molt important: el cor.

Amb un tub, que hem introduït per la tràquea, hem arribat als pulmons. Amb aquesta preparació hem bufat ben fort per veure com s’inflaven els pulmons amb l’entrada de l’oxigen.

Amb les tisores hem resseguit el camí de la tràquea fins arribar on començava el camí dels dos bronquis.

També hem volgut obrir els bronquis i hem descobert que estaven plens de forats, eren els bronquíols que es ramificarien fins als alvèols on es produeix l’intercanvi de gasos.

Ha estat una bona feina de laboratori que, de ben segur, recordarem especialment.


A 4t hem creat un joc de taula

Creus que saps moltes coses de Catalunya? Els alumnes de 4t, sí!

Al llarg del segon trimestre ens hem convertit en experts en la matèria i hem estat fent una cerca de diferents àmbits: paisatge, clima, institucions, relleu, aigües i vocabulari en anglès.

Hem construït minuciosament un joc de taula, pensant en tots els detalls: nom, logotip, preguntes, tauler amb imatges i peces.

Tot aquest projecte no hagués estat possible sense la col·laboració de moltes persones de l’escola, i no ens referim només als mestres. Volem donar les gràcies als nois de manteniment (Carles i David) a l’informàtic (Joaquim), a personal de secretaria (Carme) i consergeria (Lluís i Francesc). Us estem molt, molt agraïts.

I ara, si vols comprovar tot el que saps de Catalunya, et convidem a fer una partida al nostre TriCat/ CatJoc. Nosaltres ja l’hem estrenat!!! T’atreveixes?