Tiberi Romà

Aquesta setmana els alumnes de 5è hem fet una festeta per acabar el projecte de l’Edat Antiga. Hem fet un bon Tiberi Romà.

Li vam demanar a la Lourdes (coordinadora de l’espai del migdia) si ens podia fer un menú romà i de seguida hi va estar d’acord.

A la taula no hi han faltat les olives, el blat ni el raïm, aliments que sempre eren presents a les taules romanes.

El menú ha constat d’arròs i polenta, uns bons pollastres amb dàtils , pa sucat amb una mica de garum (concentrat de peix que només els més agoserats han tastat) i raïm , pomes o peres. Tot això ben regadet amb un bon most, el suc del raïm.

Entre tots hem parat la taula, ens hem posat les corones de llorer i hem gaudit de la bona cuina.

Per un dia, ens hem sentit com es deurien sentir els antics patricis.

Mates a 4t

Aquest trimestre hem treballat molts aspectes diversos des de l’àrea de mates i sempre ha estat molt divertit!

Mosaics amb un material que es diu Scope on totes les peces tenen forma de trapezi:

Decimals i la seva relació amb la unitat:

Figures i Angles amb els Geoplans:

Ens agrada molt aprendre coses noves mentre ens ho passem súper bé!!!

Raid atlètic a 5è

Els alumnes de 5è hem anat al Raid atlètic de Barcelona. Moltes escoles de la ciutat ens hem reunit a l’entorn de l’Estadi Olímpic Lluís Companys per disputar una sèrie de proves .

Hem començat amb un bon escalfament, hem fet curses de cadires de rodes, una cursa de poc més d’1 Km que ens ha permès córrer per dins l’estadi com els campions olímpics, fer llançament de pes, una petita cursa de velocitat de 60 m i uns jocs de relleus. Quan hem acabat, tots junts hem fet una sessió d’estiraments.

L’acte s’ha acabat amb una desfilada, amb sprint inclòs, amb les banderoles de les diferents escoles.

Ens ho hem passat molt bé, però sobretot hem après que el més important és participar.

5è a BARCINO

Els alumnes de 5è hem estat treballant l’Edat Antiga i per ser més concrets, els romans. Hem fet molta recerca sobre com vivien i hem pogut veure les restes que encara queden a la nostra ciutat,  que s’anomenava Barcino.

Cada grup d’experts ha buscat informació sobre alguna resta en concret i la seva funció, i han estat els encarregats d’exposar-ho davant dels altres companys.

Hem visitat les antigues portes d’entrada a la ciutat, les columnes del temple d’August, l’antiga muralla, l’aqüeducte i la necròpolis.

Hem après molt.

3r. de primària anem al Palau de la Música Catalana

El passat dimarts 20 de febrer els alumnes de 3r de primària varen anar al Palau de la Música a veure l’espectacle “Cobla 2.0”.
Com ja sabeu estan treballant de valent per presentar-vos una gran sardana per Sant Jordi, i tot treballant la sardana hem parlat, evidentment, de la cobla. Quina sort poder-ne veure i escoltar una en directe… i quina una! Els músics de la Cobla Sant Jordi an presentar tots els seus instruments: el flabiol i el tamborí, tibles, tenores, fiscorns… amb un repertori tradicional adaptat als nous temps. Fins i tot van acabar ballant la “Santa Espina” a ritme de funky!
Us deixem aquí unes fotografies on ens podreu veure admirant l’edifici del Palau de la Música!

OUR SCHOOL

Our school

Amb els nens i nenes de segon de primària,  hem fet una presentació de la nostra escola, dins d’un projecte de Trams que finalitzarà amb unes videoconferències amb l’escola GEM a finals de curs. Hem gaudit molt explicant diferents espais de l’escola i mostrant el que ens agrada fer.

Desitgem que gaudiu del recull.