A 4t treballem Catalunya

Aquest curs hem començat fent recerca sobre Catalunya per tal de descobrir el màxim de coses possibles per poder plantejar les preguntes que necessitarem per fer tot el procés.

Després d’un treball força intens, ara ja ho tenim pràcticament a punt. A partir d’ara ja anirem concretant el treball i tant el grup d’experts com l’equip cooperatiu haurem d’esforçar-nos al màxim per aconseguir l’objectiu: inventar un joc de taula.


Educació Emocional a 4t

A 4t hem treballat el conte de “Les ulleres empàtiques” per tal d’aprendre a posar-nos en la pell d’altres persones.

Després d’escoltar el conte amb atenció, i comentar diverses situacions en les que podem demostrar la nostra empatia, hem fet unes representacions en les que s’havia de demostrar que essent empàtics ens poden anar millor les coses.

Ha resultat un treball molt interessant que haurem de recordar en més d’una ocasió!


LA VEREMA A PLÀSTICA

A plàstica, els nens i nenes de 2n, fem penjolls de raïm per decorar la classe.

Pintem els grans de raïm estampant pintura amb taps de vi.

Amb llapis de colors hem pintat els pàmpols.

Hem muntat els penjolls i els hem penjat a la classe!

 

Hem aprofitat que estem treballant la verema i hem après com es fa el vi, per pintar amb vi negre.

Un cop s’ha eixugat el vi hem dibuixat un gotim de raïm.

 

Hem decorat el passadís amb els raïms de la verema.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sortida al Canal Olímpic

El dia 27 de setembre, els nens de 6è de Primària vam anar al Canal Olímpic de Castelldefels.

Ens ho vam passar molt bé fent pàdel surf, tirant-nos a l’aigua… Al principi ens va costar una mica però després ja li vam anar trobant el truc.

Sort que feia molt bon dia, perquè vam acabar xops de dalt a baix!

 

 

També vam fer caiac, per parelles, i ens ho vam passar molt bé. Xocàvem contra les roques, vèiem les tortugues nedant pel canal i practicàvem per anar endavant i cap enrere.

 

Al final estàvem una mica cansats, però va ser una experiència molt divertida.

 

Alumnes de 6è

 


SORTIDA DELS NENS I NENES DE 3r A CAN CATÀ

QUÈ DIVERTIT ÉS APROPAR-NOS A LA NATURA!!

 

Sortir de l’escola i apropar-nos a la natura en un entorn tan pròxim i, moltes vegades, tan desconegut és fantàstic.

Veure els arbres, els arbustos i els rastres d’alguns animals autòctons del Parc Natural de Collserola ens ha ajudat a fomentar l’observació i la creativitat. Ho hem fet des de l’actitud respectuosa i silenciosa que requereix la natura, cercant en l’observació, la reflexió i l’aprenentatge.

 

 

 

 

I després, un bon àpat amagat dins les carmanyoles i una estona d’esbarjo.

Un dia rodó!!

 

 

 


Sortida a la verema

Els nens i nenes de 2n de Cicle Inicial hem anat a fer la verema  a la casa de colònies L’Estol,

a Sant Martí Sarroca.

 

 

 

 

Hem collit i aixafat raïm per fer most que després hem pogut tastar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Després de dinar hem anat a les caves Mas Bertran, allà ens han explicat com del most

se’n fa vi o cava.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha estat un dia intens però molt agradable i hem après moltes coses.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Reinterpretant els bedolls de Gustav Klimt – La tardor dels alumnes de 6è

Els alumnes de 6è de primària han treballat la tardor, inspirant-se en les catifes de fulles seques i bedolls que va realitzar el pintor austríac Gustave Klimt.

El fons l’han treballat amb pintura, practicant el traç gestual i enèrgic en la pinzellada. L’escorça dels arbres l’han realitzat amb tinta xina, a plomí i a pinzell, i les ombres d’aquests les han realitzat a carbonet, aconseguint diferents tonalitats de gris a través del difuminador.

 


LA DESENA A 1R

ESTEM APRENENT QUÈ ÉS UNA DESENA. HO HEM ESTAT FENT AMB DIFERENTS MATERIALS.

VAM DEMANAR QUE ELS NENS PORTESSIN EN UNA BOSSETA 10 OBJECTES IGUALS.

AQUESTS OBJECTES ELS HEM AGRUPAT DE DIFERENTS MANERES PER FER EL 10 I TAMBÉ HEM COMPTAT DE 10 EN 10, AGRUPANT LES BOSSETES DELS NENS I NENES.

DESPRÉS HEM EXPERIMENTAT AMB UNA MAGRANA I HEM COMPTAT ELS GRANETS, FENT GRUPS DE 10.

CADA 10 GRANETS ELS POSÀVEM EN UN TAP I AIXÍ ENS ERA MÉS FÀCIL COMPTAR-LOS

TAMBÉ HEM REPRESENTAT NOMBRES DE DUES XIFRES . PER EXEMPLE, SI VOLÍEM FER EL 34 HAVÍEM D’AGAFAR 3 TAPS I 4 GRANETS .

 

 

ENS HEM DIVERTIT APRENENT!!!