Cartells del DENIP en Photoshop

Aquest segon trimestre, a l’hora d’informàtica,  els alumnes de 6A tot just han començat a conèixer i fer anar algunes eines del Photoshop. Amb ell han confeccionat uns cartells sobre el Dia dela Pau. Han descobert que el Photoshop no només és un programa per retocar imatges sinó que també pot servir per maquetar un cartell.


LES NOSTRES OBRES DE NADAL REGAL DELS ALUMNES DE 5è ALS FILLOLS DE P-3

 

El teatre és una activitat que ens ajuda a relacionar-nos d’una manera diferent. Regalar als nostres fillols unes petites obres de Nadal ha estat una experiència molt gratificant. Veure les seves cares plenes d’il·lusió mentre anaven descobrint en diferents personatges els seus padrins ens ha fet gaudir de valent. Vam presentar tres obres: “La fleca de Betlem”, “Pastors i pastores” i “Els reis d’Orient”.

A més, tot el procés ens ha servit per a fomentar el treball en equip, exercitar la memòria, treballar la capacitat de parlar i dominar l’espai.

LA FLECA DE NADAL

 

PASTORS I PASTORES

ELS REIS D’ORIENT

 


PROBLEMA DELS NUGGETS (estratègies de càlcul i numeració a 5è)

 

En un conegut restaurant de menjar ràpid es ven el pollastre fregit en capses:

  • petites (contenen 6 peces de pollastre)
  • mitjanes (en contenen 9)
  • grans (en contenen 20)

 

  1. Com faries per comprar exactament 21 peces de pollastre?
  2. Explica per què no pots comprar exactament 19 peces.
  3. Quines quantitats de peces es poden comprar?

 

A partir d’aquest enunciat, organitzats en grups i amb una taula del 0 al 100 vam haver de descobrir totes les possibles combinacions i les estratègies per trobar-les.

Primer vam pintar tots els múltiples de 6, 9 i 20. Després vam anar avançant en combinacions i els seus múltiples. Ex.: 15 = 9+6, per, tant també és possible fer 30 = 2 x 9 + 6.

Si pots fer un número, pots fer tots els que trobes a la seva casella dues files més avall (+20).

A partir del 43 pots fer tots els números del quadre.

Ha estat una activitat molt divertida i àgil en la que hem gaudit practicant càlcul i trobant diferents estratègies.

 

 

 

 


ROBÒTICA A 1R DE CICLE INICIAL; BEE BOTS

A tallers de mates, hem fet un taller de robòtica amb les BEE BOTS.

Cada setmana en aquest taller hi anava un grup diferent. Com que ja les coneixien de Parvulari, els nens i nenes en tenien un bon domini. El que els vam proposar de fer era donar unes ordres a l’abella per anar a diferents llocs: dibuixos, lletres, nombres…

Per grupets petits, havien de pensar quines ordres havien de donar per tal que l’abella arribés al lloc desitjat.

Ho van fer molt bé i s’ho van passar molt rebé!! D’aquí unes setmanes ho repetirem, amb unes propostes una mica més difícils….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


PETITES FRASES

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial ja en sabem molt d’escriure!

A tallers de català, hem estat inventant frases. Després les hem escrit i n’hem fet un dibuix ben bonic, utilitzant una aplicació de l’ iPad.

Aquí us deixem el nostre treball, tot desitjant que us agradi.

 

Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…

L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.


Xerrada de nutrició a 4t. B

Els nens i nenes de 4tB hem començat el trimestre d’una manera ben sana gràcies a la xerrada sobre nutrició que ens ha fet l’Andreu Farran, pare de la nostra companya Aina Farran.
L’Andreu és mestre de nutrició de la Universitat de Barcelona i aprofitant que durant el primer trimestre hem treballat a fons aquest tema a l’àrea de medi, l’hem convidat a venir per aprendre més coses sobre aquest tema tan apassionant.
Després d’estar molt atents a la seva presentació i fer-li un munt de preguntes interessants, hem fet un “mini-concurs” contra el Senyor Pla del Club Súper 3, a qui hem guanyat amb les nostres propostes d’esmorzars variats i saludables.
Moltes gràcies, Andreu!


ARRODONIR DECIMALS a 6è.

 

ARRODONIR DECIMALS:

 

Els alumnes de 6è vam practicar l’arrodoniment de nombres decimals jugant amb tres daus en grups cooperatius.

Desenvolupament de l’activitat:

Es llancen tres daus i amb els números que surten, s’ha de construir tots els  nombres decimals possibles amb dues xifres decimals. S’arrodoneix cada un d’aquests nombres decimals al nombre natural més proper.

 

Per exemple, aquest llançament dóna lloc a sis nombres decimals i a cinc naturals

1,53   3,15   1,35   5,13   5,31   3,51

que s’arrodoneixen respectivament a

2        3       1        5        5        4

Es completa una taula, indicant el resultat de cada llançament.

 

Posteriorment, vam fer unes reflexions conjuntes sobre els resultats. Una vegada més, vam comprovar que les matemàtiques poden ser molt divertides.


Science a 4t: Respiratory System.

Aquest trimestre a 4t hem treballat l’aparell respiratori. Després d’haver-ho fet en català, també ho hem fet en anglès amb l’ajuda de l’Emma.
Després d’aprendre’n el nom de les parts i com funciona, hem fet un experiment per entendre millor què passa amb els nostres pulmons i amb els nostre diafragma quan inspirem i quan expirem.
Per fer-ho hem utilitzat una ampolla d’aigua petita, una goma elàstica, dos globus, una canyeta i una mica de plastelina.
Ha estat molt divertit!


A 5è. RESOLENT PROBLEMES COOPERATIVAMENT

Fer la compra amb una llista que t’han donat no és tan fàcil com sembla si vas amb un pressupost ajustat. Has d’identificar els productes, calcular-ne els preus segons les quantitats demanades, esbrinar quin és el preu que en resulta si compres el producte més barat o si tens prou diners per comprar el de més qualitat.

Pel camí t’has de fer preguntes com si estalvies més comprant piles recarregables o agafant un pac de menys preu. Què en penseu?