ELS NOIS I NOIES DE QUART ES DIVERTEIXEN TREBALLANT LA TARDOR A PLÀSTICA

 

Iniciem la sessió de plàstica parlant de la tardor, dels seus colors, de les fulles dels arbres, dels bolets, les castanyes….

 

Realitzem dues activitats per tal de plasmar la tardor en unes obres d’art:

1- puntillisme amb pintura.

2- arbre abstracte amb ceres i papers de seda.

 

Ens dividim en dos grups, un treballa a la zona de pintures i l’altre a la zona de les taules.

 

Els nois i noies que treballen a la zona de les pintures es preparen el cavallet: se’l situen a la seva mida i es preparen tot el material que poden necessitar.

Després de dibuixar algun element de la tardor: una fulla, un bolet, un tros d’arbre,.. el pinten fent servir la tècnica del puntillisme amb pintura, és a dir, realitzant petits cops amb el pinzell, no s’hi val fer pinzellades. Aquesta tècnica ens permet barrejar colors directament al paper i ens deixa una textura diferent a la de la pinzellada.

 

Copia de IMG_0106 Copia de IMG_0110 Copia de IMG_0186

 

 

 

 

 

 

 

 

L’altre grup treballa a les taules. Realitzen un treball de dibuix, ceres i collage.

Dibuixen un tronc d’arbre una mica abstracte o imaginari, on les branques de l’arbre es converteixen en cargols o en figures geomètriques. El pinten utilitzant ceres, poden fer servir les diferents tècniques: arrossegar les ceres, pintar fort o difuminar.

Un cop que han acabat el tronc han d’afegir les fulles. Amb paper de seda retallen formes geomètriques: rodones, quadrats,… I les enganxen fent veure que són les fulles de l’arbre.

 

 

Copia de IMG_0208 Copia de IMG_0207 Copia de IMG_0206

 

Aquesta activitat la realitzem en dues sessions per tal de que tots poguin fer les dues activitats.

 

Copia de IMG_0241Copia de IMG_0242

 

 

 


La Festa Major de l’escola!!

FESTA MAJOR DE L’ESCOLA

Hem celebrat la Festa Major amb els gegants -en Tonet i la Rosó-  i els capgrossos de la nostra l’escola .

Des de P3 fins a 2n de Cicle Inicial hem mostrat les danses que fa uns dies portem assajant.

 

 

IMG_0417                    IMG_0415

IMG_0414

 

Els nens i nenes de P3 han ballat la “Dansa del Gegant del Pi”.

Els de P4 el “Ball dels Capgrossos”.

Els de P5 “El Valset de la Petita Puça”.

Els de 1r de CI “El ball de la Filoseta”.

Els de 2n de CI “El ball Francès”.

 

IMG_0422                   IMG_0425

 

Després d’aquestes meravelloses danses, hem ballat tots junts “El Bugui-Bugui”, “La cançó dels bombers” i la cançó “Esperant la Mercè” entre altres.

 

IMG_0434                 IMG_0435 IMG_0437                 IMG_0438

 

Mireu que bé ens ho vam passar!!!

 

 

 

FESTA MAJOR DE L’ESCOLA from Escola Proa on Vimeo.


“L’ESPASA DEL REI ARTÚS”

Al taller de català vam fer la dramatització de l’obra “L’espasa del rei Artús”. El seu argument gira al voltant dels primers anys del protagonista, fins que és anomenat rei.

Primer vam llegir el llibret entre tots. Cadascú va pensar quin paper volia fer i es va realitzar un sorteig. Vam començar a estudiar el text i vam iniciar els assajos.

Poc a poc, amb imaginació i col·laboració entre les dues classes, vam pintar els decorats i preparar el vestuari.

Finalment, va arribar el dia de l’estrena davant els nostres fillols de lectura. Ens va encantar respondre totes les preguntes que ens van fer els nens i nenes de 2n i els vam animar a repetir la nostra experiència en un futur.

Tot va sortir rodó!

 

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èA from Escola Proa on Vimeo.

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èB from Escola Proa on Vimeo.


ANIMACIÓ A LA LECTURA A 4t

 

Aquest curs els alumnes de 4t han realitzat una activitat d’animació a la lectura, a partir de dos àlbums il•lustrats anomenats “La nena que odiava els llibres” i “Els fantàstics llibres voladors del Sr.Morris Lessmore”!
Tot va ser molt màgic, començant per l’aparició de dos llibres il•lustrats preciosos, que els Reis Mags, el Tió o el Pare Noel van decidir fer arribar als nostres alumnes durant el Nadal. Per tant, vam aprofitar aquesta bonica casualitat i vam deduir que per alguna raó havien arribat a les nostres mans; vam decidir treure el màxim profit possible!
Vam treballar en dos grups, segons el llibre que teníem. L’inici va ser molt interessant, havíem d’observar i reflexionar sobre la part externa del llibre (les imatges de la portada, el títol…).Vam formular algunes hipòtesis abans de començar la lectura, ja que les imatges d’aquests àlbums parlen per si soles.
Tot seguit, vam gaudir d’una sessió introductòria en la que ens vam dedicar a parlar del text “Raons per no parar de llegir” i a redactar raons personals per les quals ens agrada llegir.
Després vam deixar uns dies per tal que tots poguéssim gaudir de la lectura i compartir-la amb la família!
Un cop finalitzada, vam tenir una primera posada en comú de les respectives històries i vam visualitzar unes animacions que ens van acabar de captivar: “The girl who hated books” i “The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore”.
Però no podíem quedar indiferents davant d’aquestes dues fantàstiques històries, per tant vam decidir-nos a crear dues pàgines més del nostre llibre.
A continuació podreu veure la increïble feina que han fet aquest joves escriptors i il•lustradors!
Aquesta feina excepcional va ser fruit de l’esforç i la il•lusió que van posar en tot moment! N’estem molt orgullosos!!

 

Finalment, vam gaudir moltíssim de la conversa literària que va dinamitzar l’Àlex Gimeno. Va ser una estona molt agradable on vam poder reflexionar i compartir sensacions, emocions, interessos, sorpreses… de la lectura que tots havíem compartit! Moltes gràcies, Àlex! Un plaer treballar plegats!
Poc després, vam decidir que compartiríem amb els nostres fillols lectors el llibre de “La nena que odiava els llibres”. I per si fos poc, els vam preparar una petita sorpresa… Vam regalar-los un punt de llibre ben divertit, per animar-los també en el món de la lectura i ajudar-los a entendre la lectura com quelcom ben interessant i divertit! Aquest va ser un treball interdisciplinar, ja que vam comptar amb l’ajuda de la Sandra dins l’àrea de Plàstica.

Aquesta experiència ens ha permès mirar-nos la lectura des de les emocions, des del record, des dels sentiments… A partir d’aleshores, hem iniciat una línia del temps dels llibres que anem llegint, així ens quedarà un bon record de les nostres lectures.
I és que… “un llibre mai s’acaba de llegir fins que no es comparteix i es parla d’ell!”
Volem agrair tota l’ajuda que ens han ofert l’Àlex Gimeno, la Mercè Martín i la Sandra Martínez. Així com la implicació i la il•lusió dels protagonistes d’aquesta fantàstica experiència i de les seves famílies!!


Tallers de màquines a 5è.

A medi natural hem treballat les màquines simples. Hem comprovat que són aparells inventats per l’ésser humà, des de la prehistòria, per facilitar la realització d’algunes feines.
Vam veure a la classe uns vídeos molt divertits que explicaven la construcció, el funcionament i les aplicacions de diverses màquines: la palanca, la politja, el pla inclinat, el torn,…
Ens va sorprendre el fet de que les màquines ens envolten per tot arreu: les tisores, la maquineta de fer punta al llapis, l’obrellaunes i moltes més.
Les tutores ens van proposar ser els protagonistes del nostre aprenentatge. Havíem de construir, per grups cooperatius, una màquina.
Ens vam posar a la feina amb molta il·lusió i va arribar el dia en el que vam compartir amb tots els companys els nostres descobriments i creacions. El resultat el podeu observar a les fotos que adjuntem.
Tots i totes estem molt satisfets i ens hem adonat que el millor aprenentatge és el que assolim experimentant nosaltres mateixos.
Què contentes i orgulloses estaven les nostres tutores!

P1010097 P1010096 P1010095 P1010094 P1010093 P1010092 P1010091 P1010090 P1010089 P1010088 P1010087 P1010086 P1010085 P1010084 P1010083 P1010082 P1010081 P1010080 P1010098