PRIMÀRIA DE CONVIVÈNCIES

Com cada any, Primària hem anat de colònies!

Cicle Inicial, a Vespella d’Esplai (Gurb); Cicle Mitjà, a la Farga del Montseny; Cicle Superior, al Ginebró  (Vilopriu).

P4300091

DSC01631DSC02306

Hem sortit de Barcelona per conèixer altres entorns, altres comarques…I és que les convivències ens permeten, en un marc de relació amb la natura, explorar, descobrir, experimentar un munt de situacions noves i assolir objectius que van més enllà del que es pot treballar a l’escola.

P4280002DSC01635

DSCN1440DSC02336

Hem passat uns dies fantàstics de convivència amb companys i mestres, que de ben segur enforteixen els nostres lligams.

DSC01678DSC01621

047


Exposicions orals a 6è.

Una vegada més, els de sisè, hem fet exposicions orals. Aquesta vegada el tema era “El clima i la vegetació d’Espanya”. Ens hem organitzat per grups cooperatius i ens hem especialitzat en un aspecte, per tal de poder-ho explicar a la resta de classe.  Ens ha sortit molt bé i les exposicions han estat un èxit. Hem acabat fent preguntes als nostres companys per veure si ens havien entès bé.

IMG_4022 IMG_4020 IMG_4015 IMG_4014 IMG_4011 DSC02430 DSC02429 DSC02427  DSC02425 DSC02424

 


PETITES FRASES I RODOLINS

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial ja en sabem un munt d’escriure!

Avui us mostrem un parell de treballs que hem estat fent als tallers de català al llarg del curs.

Desitgem que us agradin.

 

 

Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…

L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.


FEM EL MAR MEDITERRANI DINS D’UNA AMPOLLA DE PLÀSTIC

 

Primera sessió:

Abans de començar l’activitat, parlem dels animals que viuen dins del mar Mediterrani.

Fem una gran llista:

  • Cavallet de mar
  • Anfós
  • Estrella de mar
  • Morena
  • Sardina
  • Gamba
  • C…

Observem i parlem sobre  les característiques dels animals:

  • Com són?
  • Com fan per protegir-se?
  • De quin color són?….

Segona sessió:

Donem als nens unes fotocòpies amb els dibuixos dels animals que hem treballat. Els han de pintar i retallar i escriure-hi  el nom de cada animal al darrera.

Tercera sessió:

El Lluís i el Francesc (els encarregats del material de l’escola) ens plastifiquen els peixos i els retallem.

Tintem l’ampolla amb aigua i paper pinotxo de color blau.

1 (1)      2

Tirem purpurina per donar un toc brillant a l’aigua.

3      4

Introduïm els animals plastificats.

5      6

7

Un cop acabat el mar, tanquem bé l’ampolla.

Cadascú fa una etiqueta per posar-hi el nom.

A mida que van acabant,els deixem jugar i experimentar amb el seu Mar Mediterrani!

8      9

JOC


EL CIRCUIT ELÈCTRIC

Aquesta vegada els nens i nenes de 2n, hem descobert com podem fer que s’encengui una bombeta.

 

P4230005      P4230004

Ens han donat una pila, 2 cables, un portabombetes i una bombeta.

 

P4230003      P4230002

Hem anat provant i hem descobert que connectant els cables a la pila i al portabombetes, la bombeta s’encén.

També hem comprovat que connectant el portabombetes a la pila també s’encén.

           P4230001    P4230006


“DANSA ARA” AL PALAU SANT JORDI

Els nens i nenes de 2n hem participat un any més al projecte “Dansa Ara”, que forma part del programa L’escola fa esport a la ciutat, que organitza l’Institut Municipal d’Esports de Barcelona.

 

01              0

 

Les danses del repertori les hem après a l’àrea de música i alguna, a l’àrea d’educació física.

 

02         03

 

Memoritzar les sis coreografies ha estat tot un repte! Hem treballat el ritme, el cos i l’espai, així com la relació amb la parella o el grup.

 

 

04

 

Al Palau S. Jordi ens hem trobat diversos centres escolars de Barcelona i tots junts hem participat en l’espectacle de dansa contemporània.

 

 

05    06

07    08

 


Les fraccions a 6è.

Els alumnes de sisè estem treballant les fraccions. Hi ha un munt de coses que es poden fer amb les fraccions i ho hem descobert amb diferents materials.

Sempre havíem pensat que per sumar-les i restar-les havien de tenir el mateix denominador i ara resulta, que es poden sumar i restar siguin com siguin.

És molt interessant això de buscar fraccions equivalents amb el mateix denominador. Estem aprenent moltíssim!!!

20150408_100126 20150407_112126 20150407_112140 20150407_112205 20150407_112217 20150407_112236 20150407_113122 20150407_113157 20150407_113220 20150408_095441 20150408_095532 20150408_095546 20150408_095616 20150408_095719 20150408_100041 20150408_100048


Sant Jordi amb scratch

Per als alumnes de 6è de primària aquest any és el segon curs on han après a programar usant l’scratch. L’any passat van iniciar-se en la programació de vídeo jocs i aquest anys han fet animacions amb diàlegs per poder crear alguna petita pel·lícula.

Primer van començar creant petits diàlegs amb dos personatges que es movien per la panatalla amb un sol escenari al darrera. Després han acabat muntant una petita llegenda de Sant Jordi on apareixen diferents escenaris, personatges i canvis de vestits en un mateix personatge.

Aquí podeu veure el resultat d’algunes creacions: