A quart de primària estem estudiant l’aparell respiratori. Sabem que si no respirem morim, està clar; però com ho fa el cos per obtenir oxigen i eliminar diòxid de carboni? Quines parts s’encarreguen de fer aquest procés tan necessari?
Durant uns dies vàrem estar estudiant la teoria, aprenent noms com: fosses nassals, faringe, laringe, tràquea, bronquis, bronquíols, pulmons o diafragma. La veritat que entre el que ens explicaven i alguns vídeos, ho vam entendre força; però volíem saber-ho amb més detall. Així és que vam pensar que disseccionar uns pulmons seria la millor manera de donar sentit a tot això.
Dit i fet, vam fer-nos amb uns pulmons de xai, amb una lupa, tisores de cuina, draps vells i guants de làtex. Amb tot aquest material, sols era qüestió d’identificar totes les part i veure quina funció desenvolupaven. Primer, amb l’ajut d’un tub i una canyeta, vam bufar per la tràquea i vam veure que els pulmons s’inflaven. Va ser súper xulo!
![IMG_1249](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_1249-300x224.jpg)
Després, amb les tisores, vam tallar la tràquea i vam veure els anells que la formen, vam anar baixant fins arribar als bronquis… Tot plegat molt emocionant i interessant.
![IMG_1269](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_1269-300x224.jpg)
Ara sí tenim clar el recorregut que segueix l’oxigen des que entra per les fosses nassals fins que és expulsat en forma de diòxid de carboni. Una acció que fem de manera inconscient i com n’és d’important!
Aquesta setmana els alumnes de 4t hem anat al Teatre Nacional de Catalunya i hem tingut l’oportunitat de passejar pels interiors de l’emblemàtic recinte. Allà hem après com són d’importants els llums a l’escena i el significat que atorguen a cada moment, en funció si són laterals, frontals o zenitals. Sabíeu que abans de cada obra han de fer una maqueta de l’escenari i estudiar la col·locació dels llums? Quina feinada!
![IMG_20200212_105240_564](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200212_105240_564-300x225.jpg)
Bé, apresa la teoria, havia arribat el nostre torn i teníem un encàrrec: dissenyar un escenari i il·luminar-lo.
Ens van abastir, però, de tot tipus de material: plastilina, papers de colors, goma eva, tisores, silicona freda, lots, llapis, goma, grapadora, etc. De cop se’ns va girar feina. Calia deixar volar la imaginació i pensar què fer, com i de quina manera representar-ho. Doncs apa, tothom a treballar!
![IMG_20200212_111302_522](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200212_111302_522-300x225.jpg)
Després de molta estona de feina, a continuació us mostrem els resultats. Esperem que us agradi tant com a nosaltres!
![IMG_20200212_114611_984](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200212_114611_984-225x300.jpg)
![IMG_20200129_113422](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200129_113422-168x300.jpg)
Avui els nens, les nenes i les mestres de tercer hem estat de sort!
Al matí hem anat al Palau de la Música i hem pogut gaudir de l’ espectacle musical Cobla 2.0.
![IMG_20200129_095410](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200129_095410-168x300.jpg)
La Cobla St.Jordi-Ciutat de Barcelona ens ha ensenyat el nom dels instruments tradicionals de la cobla i ens ha delectat amb una interpretació moderna i contemporània de tot tipus de música (tradicional catalana, Jazz, funk, chanson francesa, etc).
![IMG_20200129_095443](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200129_095443-300x169.jpg)
Ens ha encantat veure el Palau per dintre.
En sortir, després d’esmorzar, hem fet un petit recorregut al voltant del Palau: hem recordat que el Palau és modernista, que fou construït per Lluís Domènech i Montaner, hem anat a veure on és la seu de l’Orfeó Català…
![IMG_20200129_095515](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200129_095515-300x169.jpg)
Ja veieu, hem passat un matí fantàstic!
![IMG_20200129_095615](https://escola-proa.cat/wp-content/uploads/2020/01/IMG_20200129_095615-168x300.jpg)