Per introduir i descomposar els nombre de 12 xifres ens hem ajudat de les calculadores. Ha estat divertit endevinar quin nombre ens dictaven els nostres companys descomposats i formar-ne de nous.
Una bona manera de treballar la descripció és fent-ne un joc. Imaginar un monstre bonic o lleig, gran o petit, alegre o trist, generós o egoista,,… i fer-ne una bona descripció en castellà ha estat molt divertit. Si a més a més l’acompanyes d’un dibuix enriqueix el treball.
El que ens ha agradat més, però, ha estat com avaluar aquesta activitat. Llegir les descripcions davant tots els companys i demanar que un d’ells associï el text a un dels dibuixos ens ha fet adonar si ho hem fet prou bé.
Aquesta setmana a l’escola hem començat a preparar la Castanyada.
Cicle Inicial i Cicle Mitjà hem fet una panellets boníssims i divendres hem anat
a regalar-ne a secretaria, a la cuina, a manteniment i a direcció, per desitjar a
tots plegats una bona Castanyada.
En aquest vídeo podeu veure la feinada que hem tingut!
El dia de la festa ha estat divendres.
Hem rebut als Castanyers i a les Castanyeres que, com cada any, ens porten castanyes ben calentes des del Montseny.
Els Castanyers i les Castanyeres ens han explicat uns contes divertidíssims al Cicle Inicial; els hem convidat a berenar amb nosaltres, els hem obsequiat amb uns quant panellets i els hem animat a ballar una estona.
vvv
Al cicle Mitjà i al Cicle Superior ha acabat la festa amb contes de por!
Molt bona Castanyada a tothom!!
A 5è sabem identificar els angles del nostre entorn. Només cal parar-se un moment, mirar i veure’n la quantitat d’ells que ens envolten.
N’hem trobat d’aguts, d’obtusos, de rectes (són els que n’hem trobat més), de plans i de complets.
Identificar-los a les imatges que hem portat, marcar-los i classificar-los de manera cooperativa ha estat una tasca força divertida. Fins i tot, n’hem pogut mesurar-ne alguns per comprovar les nostres afirmacions.
Aquesta setmana a 5è hem treballat els arrodoniments. Per entendre’ls millor hem penjat un fil a la classe amb diferents nombres de 10 en 10, o de 100 en 100…
Cadascú de nosaltres tenia un número i l’hem penjat apropant-lo als nombres inicials donats com si d’un regle o d’una línia de temps es tractés
.