Aquesta setmana a l’escola hem començat a preparar la Castanyada.
Cicle Inicial i Cicle Mitjà hem fet una panellets boníssims i divendres hem anat
a regalar-ne a secretaria, a la cuina, a manteniment i a direcció, per desitjar a
tots plegats una bona Castanyada.
En aquest vídeo podeu veure la feinada que hem tingut!
El dia de la festa ha estat divendres.
Hem rebut als Castanyers i a les Castanyeres que, com cada any, ens porten castanyes ben calentes des del Montseny.
Els Castanyers i les Castanyeres ens han explicat uns contes divertidíssims al Cicle Inicial; els hem convidat a berenar amb nosaltres, els hem obsequiat amb uns quant panellets i els hem animat a ballar una estona.
vvv
Al cicle Mitjà i al Cicle Superior ha acabat la festa amb contes de por!
Molt bona Castanyada a tothom!!
Durant el tercer trimestre, els alumnes de sisè a Educació Física vam treballar la unitat didàctica del Rugby. Vam tenir el privilegi de compartir una classe amb un jugador de Rugby semi-professional, el Samu Ezeala, ex-alumne de l’escola que actualment està jugant al Clermont-Ferrand, a França. Va poder explicar-nos la seva experiència personal i vam gaudir molt de la classe compartida amb ell!
Mireu quines cares més alegres! No, no es tracta d’un concurs de pintura ni literari: és un concurs d’enigmes matemàtics anomenat “Cangur”.
Consisteix en un joc concurs anual desenvolupat el mateix dia per tots els participants , convocat per la “Societat catalana de Matemàtiques”.
Té com a objectius difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i estimular i motivar tants alumnes com sigui possible. No contempla cap objectiu de selecció o de comparació. El més important és engrescar massivament els nens i les nenes en la ciència matemàtica i popularitzar-la.
A l’escola vam pensar que era interessant la nostra participació. Els alumnes del cicle superior van col·laborar amb il·lusió a l’entrenament científic i van realitzar la prova definitiva amb interès.
Felicitem tots els alumnes i, especialment, aquells que han obtingut un nivell destacat:
5è:
Júlia R, Ferran A, Leire P, Clàudia F.
6è:
Eduard R, Aleix M ( “Menció d’honor”), Pol M, Irene S.
Aquest segon trimestre els alumnes de 6è B han treballat amb el kits de Lego We Do combinats amb la programació amb scratch 1.4.
El taller ha consistit en aprendre a programar el moviment d’un motor elèctric en els dos sentits, graduant la seva potència i el temps de funcionament. Això ha permès construir un cocodril amb les peces del Lego que obrís i tanqués la boca.
També hem après a programar un sensor de llum usant blocs condicionals, Així hem aconseguit fer que el cocodril reaccioni quan posem un objecte a dins de la seva boca.
L’altre sensor que porta aquest kit és el d’inclinació amb el qual hem programat que el nostre Gatet Scratch es mogui en la direcció que inclinem el sensor.
El passat divendres 26 de febrer en Manolo Macías, pare de l’escola i treballador de l’Agència Tributària, ens va venir a parlar dels impostos.
Va ser molt interessant per entendre quina necessitat tenim de pagar-ne i quins avantatges ens aporta.
Ara ja sabem d’on surten els diners dels hospitals, escoles, parcs,….
Els alumnes de sisè hem fet una visita a la Colònia Vidal de Puig-reig.
Hem pogut veure com era la vida dels treballadors d’una colònia tèxtil, les seves cases i la fàbrica. També hem vist grans màquines de vapor, el procés que feia el cotó des de la seva arribada a la fàbrica, en forma de bales, fins a acabar als telers on es feia el teixit.
Els alumnes de sisè hem tingut la sort de poder gaudir de la conferència de l’Olga Alcaraz, mare d’una alumna de sisè, sobre el canvi climàtic. L’Olga, que ens va fer una conferència molt interessant sobre el canvi climàtic, va formar part del grup de ponents a la “Cimera del Clima de París”.
Gràcies a les seves intervencions ara sabem què podem fer nosaltres per evitar que aquest canvi vagi en augment.