COMPRA I VENDA A TERCER

Hem jugat a comprar i vendre per poder fer els càlculs de quant costaven els productes i poder tornar el canvi.

No ha estat tan fàcil com semblava perquè han aparegut uns preus d’allò més complicats. Ara sabem que de tant en tant, a casa, ens haureu de deixar anar a comprar i així, poder revisar els tiquets de caixa i els canvis.

Ànim, no cal que tot ho pagueu amb targeta!!!


PROJECTE CELEBREM EL 50è ANIVERSARI DE L’ESCOLA PROA

  

Aquest trimestre a Educació Visual i Plàstica hem realitzat un projecte molt engrescador per decorar unes maquetes dels números 50. Ha estat una forma divertida de poder participar i celebrar el 50è aniversari de la nostra escola.

 

Ha estat un projecte llarg, el qual l’hem dividit en diferents parts:

    

 

  • Hem iniciat el projecte amb una activitat individual. Cada alumne ha pensat i ha dibuixat quatre maneres per decorar el número 50: alguns l’han decorat com si els números anessin a una festa, altres els han convertit en espelmes, alumnes o vaixells ….Altra vegada els nens i nenes ens donen una lliçó d’originalitat.

    

  • D’aquests quatre n’han escollit un, el que més ha agradat o aquell que han trobat més original…. Aquest l’han dibuixat en gran, pensant el material que necessitaran i han preparat una mini exposició per explicar als seus companys de grup cooperatiu.

      

    

 

  • A partir d’aquest moment les activitats s’han realitzat en grups cooperatius. Ens hem agrupat i ens hem distribuït per tota la classe. Cada membre del grup ha presentat el seu projecte, explicant la idea que ha tingut, la relació amb l’escola o amb la celebració del seu aniversari, el material que utilitzarà….Un cop presentats tots els dibuixos, el grup n’ha escollit un.

 

        

     

 

  • Quan ja han triat quin faran, s’han repartit les maquetes i s’han posat a reproduir-les. Han pogut utilitzar qualsevol material que han imaginat.

 

     

     

 

Ha estat una gran experiència veure com tots els alumnes de tota la primària han treballat un mateix projecte. Tots han estat molt motivats i hi han treballat amb

gran esforç.

 

    

 

Els resultats han estat  fantàstics!!! No us podeu perdre l’exposició de 50’s que es farà a l’escola el dia de Sant Jordi!

                    

 

 

 

Save

Save

Save


Carnaval 2017 a primària

Aquest curs els de Primària hem celebrat un Carnaval ben divertit.

Hem començat seguint les consignes que havíem decidit en una reunió, per poder rebre a sa majestat el Rei Carnestoltes.

Durant tota la setmana hem estat elaborant les disfresses a les classes i hem gaudit d’allò més.

Dijous Gras, arribada del Carnestoltes i per fer-ho ben fet, vam esmorzar entrepans de truita.

Divendres va ser el gran dia: la festa estava servida amb les disfresses i els balls que havíem assajat cada curs.

Després de la setmana de disbauxa, ara ja tot recollit per esperar el Carnestoltes de cara al proper curs.

 

Aquí us deixem una petita mostra dels nostres balls:

1r from Escola Proa on Vimeo.

2n from Escola Proa on Vimeo.

3r from Escola Proa on Vimeo.

4t from Escola Proa on Vimeo.

5è from Escola Proa on Vimeo.

6è from Escola Proa on Vimeo.


Jobs in english a 4t.

Després d’haver treballat durant el primer trimestre el tema dels sectors de treball a l`àrea de medi; ara li ha tocat el torn a l’anglès!

Amb l’ajuda de l’Emma hem dedicat dues sessions de medi a aprendre i jugar amb els diferents sectors de treball i els oficis que formen part de cadascun.

Ens ha encantat el joc cooperatiu d’unir el dibuix de cada ofici, amb el seu nom i les característiques del mateix. Hem pogut aprendre nou vocabulari i practicar l’expressió oral.


Visita de la Guàrdia Urbana a 4t.

Ahir al matí vam tenir la visita de la Guàrdia Urbana. Ens van explicar què vol dir “civisme” i junts vam fer aportacions sobre fets cívics que ens permeten gaudir d’una bona convivència.

Després d’aquesta xerrada inicial, en grups vam haver de pensar actes incívics que fan referència a diferents àmbits: mobilitat, espais comuns,etc. i posteriorment ho vam posar en comú.

Per acabar vam construir un arbre del compromís, on cadascú havia de penjar-hi una branca amb un compromís de millora escrit al darrera. Ens hem proposat complir el nostre compromís per contribuir així a millorar la convivència.

 


Aprenem jugant com classificar  quadrilàters a 4t de primària.

A 4t. de primària hem estat treballant els quadrilàters amb materials ben variats per poder-ne fer finalment una classificació.

En els diferents grups cooperatius hem construït  quadrilàters utilitzant els geoplans i n’hem escrit les característiques.

A continuació, els mestres ens han repartir targetes de cartolina amb els noms, característiques i dibuix dels diferents quadrilàters i en grup hem hagut de  fer una proposta de classificació. Per acabar ho hem  posat en comú i hem fet una classificació tots junts a la pissarra.

Després d’aprendre tant, ja hem estat preparats per jugar en parelles  a la “lluita de vaixells geomètrics” ,versió adaptada de “hundir la flota”, on en lloc de vaixells hem tingut trapezis, trapezoides, rombes,etc.

Ha estat molt divertit!


DIA DE LA PAU

Ahir dilluns 30 de gener vam celebrar el dia de la pau a l’escola.

       

Com cada any, ho hem treballat amb els nostres alumnes a les classes.

        

Al matí ens vam trobar tota l’escola al pati i vam gravar un mannequin challenge on vam representar situacions relacionades amb el tema de la pau.

No us podeu imaginar com de divertit va ser!

Al següent enllaç podeu veure la nostra proesa:

 

Per arrodonir l’acte, els companys de 2n d’ESO ens van interpretar “Down by the riverside” i els companys de Batxillerat ens van llegir el poema “Refugiats” de Quim Ponsa.

        

Aquí us deixem un petit fragment del poema:

 

Faré un crit

que esborri les mil llàgrimes glaçades

que pengen ara alades de les pestanyes.

Un crit mut, engolit pel propi instant

on la ràbia m’omple la gola fins l’esglai.

Un crit seré, que m’esquinci l’ànima

quan la imatge em retorni els ulls

de l’infant que mira poruc a la mare

preguntant-li tant sols per què?


Xerrada de nutrició a 4t. B

Els nens i nenes de 4tB hem començat el trimestre d’una manera ben sana gràcies a la xerrada sobre nutrició que ens ha fet l’Andreu Farran, pare de la nostra companya Aina Farran.
L’Andreu és mestre de nutrició de la Universitat de Barcelona i aprofitant que durant el primer trimestre hem treballat a fons aquest tema a l’àrea de medi, l’hem convidat a venir per aprendre més coses sobre aquest tema tan apassionant.
Després d’estar molt atents a la seva presentació i fer-li un munt de preguntes interessants, hem fet un “mini-concurs” contra el Senyor Pla del Club Súper 3, a qui hem guanyat amb les nostres propostes d’esmorzars variats i saludables.
Moltes gràcies, Andreu!


Science a 4t: Respiratory System.

Aquest trimestre a 4t hem treballat l’aparell respiratori. Després d’haver-ho fet en català, també ho hem fet en anglès amb l’ajuda de l’Emma.
Després d’aprendre’n el nom de les parts i com funciona, hem fet un experiment per entendre millor què passa amb els nostres pulmons i amb els nostre diafragma quan inspirem i quan expirem.
Per fer-ho hem utilitzat una ampolla d’aigua petita, una goma elàstica, dos globus, una canyeta i una mica de plastelina.
Ha estat molt divertit!