COMENCEM LES RESTES PORTANT-NE A 3r!

Ja hem començat un dels temes ”estrella” de les matemàtiques de tercer: la resta portant-ne!

Ho hem fet des d’un mètode comprensiu.

Primer hem seguit amb les bosses de desenes amb les que vam començar a treballar a Segon. Si tinc 25 botons (2 bosses de 10 i 5 unitats) i en vull regalar 9 al meu amic, li’n dono primer 5 i haig d’obrir una de les bosses per donar-li els 4 que falten. D’aquesta manera em queda una bossa sencera (1 desena) i 6 botons. És  a dir, 16 botons.

Passem al material multibase i hi afegim les centenes. Seguim amb la idea de canvi: 1 centena (quadrat gran) es pot descomposar en 10 desenes (prisma de base quadrada). I una desena es pots descomposar en 10 unitats (cubs).

Ara ja estem preparats per restar descomposant els nombres.

Finalment ho hem practicat al nostre full.

 


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES.

Els alumnes de tercer arribem al darrer experiment del nostre projecte. Aquest cop hem volgut saber si Amb aigua i sol ja en tenen prou les plantes per viure? Sabem que és molt important regar les plantes a fi que creixin, doncs és el seu aliment. Però hi ha una altra cosa essencial i comú en tots els éssers vius. Sabríeu dir què és? Efectivament, ho heu encertat. És l’oxigen. Tots els éssers vius respirem, per tant, si ens priven d’aquesta necessitat, què passa? Tot i que seguim menjant, si no tenim oxigen…

Per respondre la nostra hipòtesi, hem posat una planta dins una bossa de plàstic tancada amb una goma de pollastre, l’altre l’hem deixat normal. Totes dues les regarem, però una sempre estarà tancada.

 

 

Doncs fins aquí la nostra investigació. Esperem que hagueu gaudit tant com nosaltres i hagueu trobat resposta a totes les hipòtesis plantejades. Per últim, donar-vos les gràcies per acompanyar-nos en aquest camí i haver col·laborat en tot el que us hem anat demanant.

THE END

 


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -04

Si volem tenir una planta nova, normalment, el que fem és plantar llavors i esperar que aquestes germinin, oi? Però resulta que hi ha altres maneres. Per tant, Com podem produir més plantes?

Hem necessitat un bulb (una ceba), un tubercle (una patata) i un esqueix. Aleshores, el bulb l’hem posat dins un pot amb aigua; el tubercle, l’hem enterrat; i l’esqueix l’hem plantat. Volem trobar altres mètodes per a què les plantes es reprodueixin. Creieu que ho aconseguirem?…

 

 

Estigueu atents, són els últims experiments….

TO BE CONTINUED


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -03

Sí, els alumnes de tercer seguim engrescats amb els experiments. Us heu preguntat mai si Tenen venes les plantes? Nosaltres sí i ho hem volgut esbrinar amb tinta.

Hem posat un clavell blanc dins un pot amb tinta diluïda. Esperem veure si la flor absorbeix la tinta i pinta els seus pètals… Vosaltres què creieu?

Mireu, mireu i ho sabreu…

 

 

 

 

 

 

Recordeu que és important que seguiu atents als nostres experiments…

TO BE CONTINUED


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -02

Recordeu que fa uns dies us ensenyàvem els nostres experiments? Doncs seguim entretinguts esbrinant coses. Ara ens hem centrat en…

Com es mouen les plantes si no tenen cames?

Les plantes creixen tot cercant la llum, això diuen. Per comprovar-ho hem agafat dues caixes de sabates i els hi hem fet un forat. Dins hem col·locat un pot de vidre amb llavors de mongeta. Volem veure si les plantes creixeran en direcció al forat per on els entra la llum.

 

 

És cert, no els calen cames per arribar fins la llum.

 

 

 

Seguiu atents als nostres experiments, encara no hem acabat.

TO BE CONTINUED


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -01

Si dies anteriors ens fixàvem en la manera de subjectar-se, ara volem saber

Per què són verdes les plantes?

Així que hem agafat fulles, les hem maxacat amb la mà de morter i hi hem afegit alcohol. La Clorofil·la és el pigment que fa que les plantes siguin de color verd. Aquesta barreja l’hem abocat al colador quedant-nos només amb el líquid. Què en podem fer ara d’aquest líquid verd? Podríem pintar!!!

 

Els nostre avantpassat també utilitzaven aquests pigments naturals per pintar i fer les seves obres d’art. Mireu que maco ens ha quedat!

 

TO BE CONTINUED…


A 3r EXPERIMENTEM AMB LES PLANTES -00

Us heu preguntat mai Com se subjecten les plantes?

Els alumnes de tercer sí i ho hem volgut veure amb els nostres propis ulls. Per això hem plantat unes llavors de llenties i mongetes. Hem vist que han germinat i han sortit unes arrels força llargues. Però, què passaria si capgirem la planta i la pengem? Les arrels sempre creixen cap avall? Uf, quantes preguntes… Provem-ho!

Ja veieu com n’estem d’ocupats experimentant, observant i descobrint.

No perdeu el fil dels nostres experiments…

TO BE CONTINUED:

A 3R SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -01

A 3R SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -02

A 3R SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -03

A 3R SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -04

 

 

 


LA CASTANYADA A PRIMÀRIA

Una vegada més, per seguir la tradició, a l’escola hem celebrat “La Castanyada”.

Per fer uns bons panellets, prèviament, hem elaborat la massa amb patata, ametlla i sucre.

Després de deixar reposar la massa, hem pogut fer les boletes per fer els panellets de xocolata, de cirera, de coco i d’ametlla.

Han quedat boníssims! I cal presentar-los ben bonics.

Al final del matí, hem anat a la cuina, a secretaria, a manteniment, a informàtica, i a direcció a convidar-los a tastar els nostres panellets.

A la tarda del 31 d’octubre ens han visitat els castanyers que venien des del Montseny amb molta pluja, cansats i remullats.

Ens han portat castanyes a tots per poder celebrar la Castanyada com cal. I nosaltres, els hem donat alguns panellets.

També hi ha hagut temps per explicar històries.

A Cicle Inicial, els mateixos castanyers han explicat un conte a les classes.

A Cicle Mitjà ha estat el Genís l’encarregat d’explicar-nos una història d’un drac que tenia atemorida la regió de Cracòvia.

I a Cicle Superior, els mateixos alumnes han estat els narradors d’unes històries terrorífiques.

Hem pogut explicar la tradició d’una altra cultura, la mexicana i per això, cadascú ha pogut dissenyar i decorar la seva “catrina”.

Per acabar la festa amb els companys, no podia faltar la menjada de castanyes.

– Calentes i grosses, qui en vol ara que fumen?

Ara, com diu Isabel Barriel en un poema, només caldrà que passi el temps ràpidament perquè arribi una altra festa al calendari.

BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!

 


QUI ÉS QUI? LES DESCRIPCIONS A TALLERS D’EXPRESSIÓ DE 3r

Per què no crear el nostre propi joc de “Qui és qui?”. Aquest ha estat el punt de partida per treballar la descripció.

Hem fet un guió amb les nostres característiques físiques (alçada, color de cabells, …)  i la nostra personalitat (què ens agrada, que fem bé,…).

Redactar-ho tot no ha estat fàcil; estructurar el text en paràgrafs, enriquir-lo amb adjectius, vigilar l’ortografia,… Però ens n’hem sortit!

Un cop acabada aquesta primera part ha arribat el més divertit, jugar! Amb les nostres fotos hem hagut d’endevinar “Qui és qui?” segons els textos que anàvem llegint.

Bona feina!


SORTIDA DELS NENS I NENES DE 3r A CAN CATÀ

QUÈ DIVERTIT ÉS APROPAR-NOS A LA NATURA!!

 

Sortir de l’escola i apropar-nos a la natura en un entorn tan pròxim i, moltes vegades, tan desconegut és fantàstic.

Veure els arbres, els arbustos i els rastres d’alguns animals autòctons del Parc Natural de Collserola ens ha ajudat a fomentar l’observació i la creativitat. Ho hem fet des de l’actitud respectuosa i silenciosa que requereix la natura, cercant en l’observació, la reflexió i l’aprenentatge.

 

 

 

 

I després, un bon àpat amagat dins les carmanyoles i una estona d’esbarjo.

Un dia rodó!!