EL PROJECTE DE LA NOSTRA ESCOLA

Avui us volem explicar la setmana que hem dedicat la Primària al projecte de la nostra escola.

A les classes, els alumnes han estat treballant amb els seus mestres la història de l’escola, des dels seus orígens fins a l’actualitat.

Una de les activitats que s’han fet a les classes ha estat la de pensar, en treball cooperatiu, allò que ens agradaria saber de la nostra escola: per què es va fundar, quants mestres hi havia, si hi havia classes de nens i nenes separades, etc.

Els nens i les nenes es van plantejar un munt de preguntes. Vam convidar dilluns i dimarts alguns dels mestres fundadors de l’escola perquè ens expliquessin les seves vivències.

Ens van fer unes xerrades molt interessants i emotives!

Moltes gràcies Margarida Tiell, Montse Mansanet, Montse Garcia i Sergi Garcia per la vostra ajuda!

Hem descobert un munt de coses sobre la nostra escola!

Aquí us deixem una petita mostra:

La resta de la setmana vam organitzar la canalla en grups de 12 o 13 alumnes, barrejant nens des de 1r fins a 6è de Primària.

Cada grup tenia un nom i un carnet o hi havia organitzades les tasques a realitzar des de dimecres fins a divendres. Cada grup podia anar seguint l’ordre de les activitats del seu carnet i anar experimentant totes les propostes.

Dimecres va ser el dia de l’auca:

Durant tot el matí cada grup es va encarregar de fer un collage cooperatiu de dues vinyetes que representaven part de la història de l’escola.

Dijous i divendres vam fer 6 tallers diferents:

1. Scrapbook: cada alumne ha tingut la possibilitat de decorar una llibreta utilitzant tots els logotips de l’escola des del 1966, seguint la tècnica del Scrapbook.

2. Dos tallers de jocs tradicionals al pati: hem ensenyat a la canalla alguns jocs que es feien amb els nens i les nenes ja als anys 70 i 80 (curses de sacs, estirar la corda, el joc del mocador i curses d’emplenar recipients amb aigua).

Tots els jocs s’han realitzat ajudant-nos els uns al altres.

3. La coreografia de la cançó del 50è aniversari de l’escola: ara que tenim la cançó de la nostra escola, hem après una dansa per a poder ballar-la plegats.

4. Qui és qui de mestres: hem posat a prova els nostres alumnes i els hem proposat jugar a descriure els mestres de la Primària i endevinar qui és qui.

5.  Gimcana d’imatges: coneixes bé la teva escola? Hem plantejat un enigma de percepció visual als nens i nenes. Per equips han hagut d’endevinar de quina part de l’escola forma part una petita imatge, fer-ne una fotografia i presentar la prova al punt de trobada on rebien el següent enigma.

Com ja us deveu imaginar, ens ho hem passat pipa!!!

El recull de les nostres activitats l’exposarem per St.Jordi.

Us animem a que vingueu el dissabte 22 a passejar per la Primària.

Segur que us agradarà molt!