Els nostres retaules Romànics i Gòtics de 5è

Els nostres artistes han fet servir una tècnica molt utilitzada a l’Edat Mitjana sobretot per a pintar els retaules, el tremp d’ou i l’ oli de llinosa.
Com si es tractés d’un gran trencaclosques, cada alumne ha tingut una peça del gran retaule. Com ho feien els autèntics artesans, han preparat la seva taula de fusta amb una capa d’imprimació, han estergit el seu dibuix corresponent amb pols de pigment i després han aplicat la pintura. Però no han fet servir una pintura qualsevol. Uns alumnes han preparat els colors fent servir pigments en pols i rovell d’ou, i d’altres han fet servir l’oli de llinosa com aglutinant. Els alumnes han gaudit de valent creant els seus propis colors i creant aquests fantàstics retaules!

Retaule gòtic al tremp d’ou

Retaule romànic a l’oli de llinosa

Un comentari a “Els nostres retaules Romànics i Gòtics de 5è