ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!